Side 1 af 2

Hjælp til turbo!

: 15 okt 2004, 20:39
af Neser
Hej..

Jeg har en Turbo til at ligge, som jeg gerne vil vide lidt mere om.

Den skulle eftersigende være fra en Golf 2 TD, og være en Garrett T2.

Det er ganske rigtigt en Garrett, og at den er fra en Golf er nok ikke helt usandsyndligt, da der er et Audi/VW logo på en lille plade, som er nittet på tryksiden. Men mere er jeg ikke sikker på.

På tryksiden står der "24", og ét andet sted "431409 24"
På udstødningssiden er det eneste der er skrevet, noget der er støbt ind, og det er "3E88" vil jeg mene.

På pladen med Audi/VW logo'et står der graveret:
"068 145 703F"
"465384 5"
"P/C 3046"
Hvad der står foran er svært at læse pga. teksten er slidt væk på den ende af den lille plade.

Jeg kan evt. tage billeder af turbo'en, så det er nemmere at se hvor de forsk. tal og numre sidder. Samt så kan men nemmere se størrelsen af turbo'en. Er det mon aktuelt?

Det jeg gerne vil vide, er hvor stor en motor den kan bruges til (eller hvor lille) samt et evt. antal HK der er at hente, hvis man overhovedet kan sige noget om det.

- Neser

: 16 okt 2004, 02:52
af bmwmanden
Hej

Umiddelbart vil jeg nu mene at den turbo er lige til højre skulder...men med hensyn til motorstørrelse og hk, så vil jeg skyde på at den max burde sidde på en 1.6'er og max give 150-60 hk...

: 16 okt 2004, 03:10
af John Sahl
T2 sidder standard på nogen Uno Turbo 1.4'er og jeg vil sige MAX 160Hk..

.

: 16 okt 2004, 13:28
af Neser
bmwmanden skrev:Umiddelbart vil jeg nu mene at den turbo er lige til højre skulder


Idéen var at montere den på en 1,0'er.

Det er ikke for at få noget vildt ud af det, men mest for at prøve at bruge lidt tid (og penge) på at få det til at køre sammen.

Er motoren så for lille? For 150 HK ville være længe fint til mig, da jeg, som nævnt, ikke er ude efter noget vildt, men mere bare vil prøve at få det til at køre sammen og virke.

Selve indstillingen af motoren, som er med karburator (Ved godt karburator ikke er det bedste til turbo) bliver foretaget af nogle der har erfaring med inddysning.

Men alt andet, fremstilling af manifold/udstødning, føre slanger og rør, sænkning af kompression osv. bliver gjort af mig selv i samråd/-arbejde med en kammerat der har erfaring med kompressor og turbomontering.

- Neser

: 16 okt 2004, 18:00
af skou
hvis turboen er fra en diesel så skal den benzin motor du monterer den på være halvt så stor i Liter....

altså 2.0 diesel --> 1.0 benzin

så vidt jeg ved... .

: 16 okt 2004, 19:24
af Neser
skou skrev:hvis turboen er fra en diesel så skal den benzin motor du monterer den på være halvt så stor i Liter....

altså 2.0 diesel --> 1.0 benzin

så vidt jeg ved... .


Dvs. at da den er fra en 1,6'er diesel, så passer den på en med 800cc? - så burde den vel også kunne køre på en 1,0'er!

- Neser

: 16 okt 2004, 19:49
af lqs
prøv at kigge lidt på hestene i stedet for.... hvis disellaen har 55hk med turbo er der nok ikke realistisk at forvente at den samme turbolader kan levere 250hk på en benzin motor! plus 50% eller mere ydelse er som regel mulig.... MVH. søren

: 16 okt 2004, 21:03
af mh
kunne man ikke godt forvente lidt mere end når den sidder på "disellaen" da en diesel motor slet ikke har samme høje temperatur som en diesel??...... eller ville det bare gøre at turboen brænder (mulighvist) hurtigere af fordi den er lavet af et blødere materiale??......

: 16 okt 2004, 23:40
af DorkVonWaterfall
tinasmartin skrev:da en diesel motor slet ikke har samme høje temperatur som en diesel??

??? er det fordi forskellen er ens???

: 16 okt 2004, 23:46
af Nolan
Hø, hø....

Martin, så sent var det da heller ikke da du skrev det indlæg.

/Nolan