Hjælp til turbo!
Redaktør: Moderatorer
-
Neser
- Junior Medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 15 okt 2004, 20:25
- Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
- Kontakt:
Hjælp til turbo!
Hej..
Jeg har en Turbo til at ligge, som jeg gerne vil vide lidt mere om.
Den skulle eftersigende være fra en Golf 2 TD, og være en Garrett T2.
Det er ganske rigtigt en Garrett, og at den er fra en Golf er nok ikke helt usandsyndligt, da der er et Audi/VW logo på en lille plade, som er nittet på tryksiden. Men mere er jeg ikke sikker på.
På tryksiden står der "24", og ét andet sted "431409 24"
På udstødningssiden er det eneste der er skrevet, noget der er støbt ind, og det er "3E88" vil jeg mene.
På pladen med Audi/VW logo'et står der graveret:
"068 145 703F"
"465384 5"
"P/C 3046"
Hvad der står foran er svært at læse pga. teksten er slidt væk på den ende af den lille plade.
Jeg kan evt. tage billeder af turbo'en, så det er nemmere at se hvor de forsk. tal og numre sidder. Samt så kan men nemmere se størrelsen af turbo'en. Er det mon aktuelt?
Det jeg gerne vil vide, er hvor stor en motor den kan bruges til (eller hvor lille) samt et evt. antal HK der er at hente, hvis man overhovedet kan sige noget om det.
- Neser
Jeg har en Turbo til at ligge, som jeg gerne vil vide lidt mere om.
Den skulle eftersigende være fra en Golf 2 TD, og være en Garrett T2.
Det er ganske rigtigt en Garrett, og at den er fra en Golf er nok ikke helt usandsyndligt, da der er et Audi/VW logo på en lille plade, som er nittet på tryksiden. Men mere er jeg ikke sikker på.
På tryksiden står der "24", og ét andet sted "431409 24"
På udstødningssiden er det eneste der er skrevet, noget der er støbt ind, og det er "3E88" vil jeg mene.
På pladen med Audi/VW logo'et står der graveret:
"068 145 703F"
"465384 5"
"P/C 3046"
Hvad der står foran er svært at læse pga. teksten er slidt væk på den ende af den lille plade.
Jeg kan evt. tage billeder af turbo'en, så det er nemmere at se hvor de forsk. tal og numre sidder. Samt så kan men nemmere se størrelsen af turbo'en. Er det mon aktuelt?
Det jeg gerne vil vide, er hvor stor en motor den kan bruges til (eller hvor lille) samt et evt. antal HK der er at hente, hvis man overhovedet kan sige noget om det.
- Neser
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!
- bmwmanden
- Medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
- Geografisk sted: Vejle
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
Neser
- Junior Medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 15 okt 2004, 20:25
- Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
- Kontakt:
bmwmanden skrev:Umiddelbart vil jeg nu mene at den turbo er lige til højre skulder
Idéen var at montere den på en 1,0'er.
Det er ikke for at få noget vildt ud af det, men mest for at prøve at bruge lidt tid (og penge) på at få det til at køre sammen.
Er motoren så for lille? For 150 HK ville være længe fint til mig, da jeg, som nævnt, ikke er ude efter noget vildt, men mere bare vil prøve at få det til at køre sammen og virke.
Selve indstillingen af motoren, som er med karburator (Ved godt karburator ikke er det bedste til turbo) bliver foretaget af nogle der har erfaring med inddysning.
Men alt andet, fremstilling af manifold/udstødning, føre slanger og rør, sænkning af kompression osv. bliver gjort af mig selv i samråd/-arbejde med en kammerat der har erfaring med kompressor og turbomontering.
- Neser
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!
-
skou
-
Neser
- Junior Medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 15 okt 2004, 20:25
- Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
- Kontakt:
skou skrev:hvis turboen er fra en diesel så skal den benzin motor du monterer den på være halvt så stor i Liter....
altså 2.0 diesel --> 1.0 benzin
så vidt jeg ved... .
Dvs. at da den er fra en 1,6'er diesel, så passer den på en med 800cc? - så burde den vel også kunne køre på en 1,0'er!
- Neser
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kunne man ikke godt forvente lidt mere end når den sidder på "disellaen" da en diesel motor slet ikke har samme høje temperatur som en diesel??...... eller ville det bare gøre at turboen brænder (mulighvist) hurtigere af fordi den er lavet af et blødere materiale??......
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- DorkVonWaterfall
- Mester Medlem
- Indlæg: 571
- Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
- Geografisk sted: Ikast, verdens navle
