Saab 96V4, Ford V6

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mikkelpoulstrup
Indlæg: 3
Tilmeldt: 08 aug 2004, 22:14

Saab 96V4, Ford V6

#1 Indlæg af mikkelpoulstrup »

Jeg har overvejet at putte en ford V6 i min gamle saab. Jeg ved det kan lade sig gøre, da der er flere svenskere der har gjort det.

Jeg regner med at tage en 2.0V6, evt. fra en Sierra eller taunus, da den er mindst. Den har 90hk. Dette vil give en fornuftig effektforøgelse

Hvordan gør det nemmest?

Man bør vel kunne svejse svinghjulet på den gamle motor over på den den nye motor og derved beholde den originale gearkasse. Det vil i mine tanker være det nemmeste, da man derved slipper for overvejelser om baghjulstræk, bagaksel o.l.

Kan den originale gearkasse holde til det. Bilen er jo ikke helt ny mere. Hvad med en forstærket kobling.

Hvad med køreegenskaberne? Sådan en V6 er jo tungere end den gamle motor. Kan man få en sportsundervogn til bilen, eller skal man selv sammensætte et sæt.

Gode råd og vejledning modtages gerne.

Med venlig Hilsen

Mikkel Poulstrup
møffe

#2 Indlæg af møffe »

du kunne jo også gå ind på burton power og kikke på tuningsdele til din v4
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#3 Indlæg af hYe »

Man bør vel kunne svejse svinghjulet på den gamle motor over på den den nye motor


Det er ikke lige svinghjulet du helst vil svejse i... :D
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

Re: Saab 96V4, Ford V6

#4 Indlæg af ford p7 biturbo »

mikkelpoulstrup skrev:Jeg har overvejet at putte en ford V6 i min gamle saab. Jeg ved det kan lade sig gøre, da der er flere svenskere der har gjort det.

Jeg regner med at tage en 2.0V6, evt. fra en Sierra eller taunus, da den er mindst. Den har 90hk. Dette vil give en fornuftig effektforøgelse

Hvordan gør det nemmest?

Man bør vel kunne svejse svinghjulet på den gamle motor over på den den nye motor og derved beholde den originale gearkasse. Det vil i mine tanker være det nemmeste, da man derved slipper for overvejelser om baghjulstræk, bagaksel o.l.

Kan den originale gearkasse holde til det. Bilen er jo ikke helt ny mere. Hvad med en forstærket kobling.

Hvad med køreegenskaberne? Sådan en V6 er jo tungere end den gamle motor. Kan man få en sportsundervogn til bilen, eller skal man selv sammensætte et sæt.

Gode råd og vejledning modtages gerne.

Med venlig Hilsen

Mikkel Poulstrup


Hej jeg har en 2600 blok med toppe som er portet ventiler skal slibes du kan købe den for 400kr er komplet man adskilt.... alle de v6 blokke passer sammen så hvoffor nøjes med 90 hk

Hilsen Jesper
Besvar