Turbo til Corolla 1,6 GSI

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Lazze

Turbo til Corolla 1,6 GSI

#1 Indlæg af Lazze »

Jeg har et komplet turbosæt til en Peugeot 405 MI16 liggende.
Kan turboen ikke monteres på en Corolla 1,6 GSi istedet for?

Nogen der kan hjælpe?
Dennis

Re: Turbo til Corolla 1,6 GSI

#2 Indlæg af Dennis »

Lazze skrev:Jeg har et komplet turbosæt til en Peugeot 405 MI16 liggende.
Kan turboen ikke monteres på en Corolla 1,6 GSi istedet for?

Nogen der kan hjælpe?


det er nemmere at svare på hvis du fortæller hvad størrelse turbo´en er???
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

hvis den passede direkte til mi16'neren så skal du nok vente en dagstid før den har fået givet turboen nogle omdrejninger...... du går fra en 2L motor ned til en 1,6 så den får ikke så meget energi tilført som tidligere men giv lige nummeret på møllen det kan jo evt. afsløre om den var for lille til MI'ern :wink:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

Turboen passer på Mi´eren, men har aldrig siddet på... det er vidst en Garret T25 (tror jeg nok)

Det var mere om jeg ikke bare ku skrue den lidt ned i tryk...?

Skal lige ha solgt min MI´er, og så ha fat i en corolla... og så skal der tryk på.... Med nye stempler, toppakning, topstykke og den får hele turen.... Håber jeg da på... hehe
Dennis

#5 Indlæg af Dennis »

[quote="Anonymous"]Turboen passer på Mi´eren, men har aldrig siddet på... det er vidst en Garret T25 (tror jeg nok)

Det var mere om jeg ikke bare ku skrue den lidt ned i tryk...?

Skal lige ha solgt min MI´er, og så ha fat i en corolla... og så skal der tryk på.... Med nye stempler, toppakning, topstykke og den får hele turen.... Håber jeg da på... hehe[/quote

en T25 turbo vil være fin at bruge på en 1,6 motor.
(kører selv i en civic 1,6 esi med en garret turbo som svarer til en T3)
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

Anonymous skrev:Turboen passer på Mi´eren, men har aldrig siddet på... det er vidst en Garret T25 (tror jeg nok)

Det var mere om jeg ikke bare ku skrue den lidt ned i tryk...?

Skal lige ha solgt min MI´er, og så ha fat i en corolla... og så skal der tryk på.... Med nye stempler, toppakning, topstykke og den får hele turen.... Håber jeg da på... hehe


Når du nu vil rode med turbomotorer, så er det et "must" at du kender til hvilke turboer der passer til hvilke motorstørrelser og hvad de kan yde mm - og ikke mindst hvad der sidder på din egen motor!?! Alle turboer passer jo på en Mi'er - bare flangen passer. Om det så er passende og virker er jo en anden sag.

Der findes et hav af forskellige T25 turboer - nogen som er for små til en mi'er og nogen som kan være for store (GT25). Der er ingen som kan give dig et rimeligt svar på om din turbo passer på en 1,6 corolla før du som minimum kender/oplyser A/R på turbine og kompressorhuset.

Jeg siger det blot for din egen skyld specielt når du går i tanker om nye stempler, topstykke mm. Det hele starter med hvad du ønsker af hk og herefter vælger du turbo, stempler, topstykke osv.....Der er jo ingen ide at bygge en motor og derefter sætte en tilfældig T25 turbo som sætter en prop i det hele og ender på 175 hk når den rigtige turbo kunne give dig 250 hk med mindre tryk og mindre varme....

Mvh Jakob
Lasse

#7 Indlæg af Lasse »

Hej Jacob

Der står A/R -48 på Turboens tryk del, og A/R -49 på udstødningsdelen.
Hvordan passer den så på en 1,6 Corolla?

Håber du kan hjælpe.

Lasse
Gæst

#8 Indlæg af Gæst »

Lasse skrev:Hej Jacob

Der står A/R -48 på Turboens tryk del, og A/R -49 på udstødningsdelen.
Hvordan passer den så på en 1,6 Corolla?

Håber du kan hjælpe.

Lasse


Det er en lille T25 turbo og du kommer ikke over 200 hk med den uden overbelastning og overdreven varme, hvilket ikke er sundt for motoren. Hvis du går efter de 180-190 hk er den fin på en 1,6 motor!. Hvis du vil længere op så gå ind på www.scanturbo.dk og kig på deres GT25 turboladere (kugleleje) de starter fra 180 hk og opefter... afhængig af model. Du skal være klar over at flangen på både ind og udgang på alle T/GT25 modeller er ens. Skifter du til T3 turboer er flangerne og olie huller helt anderledes.

Der findes nogen gode GT28 turboer som rammer bredt mellem 200 og 300 hk. Hvad ønsker du af hk?

Mvh Jakob
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

Anonymous skrev: Du skal være klar over at flangen på både ind og udgang på alle T/GT25 modeller er ens.


Undskyld, det er både Garrett 25 og 28 modellerne som har samme flanger mm.

Mvh Jakob
Besvar