Att: Henrik GM

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Henrik L

Att: Henrik GM

#1 Indlæg af Henrik L »

Hej henrik. Vi har tidligere snakket om turbo på en gammel kadett med karburator. Væk med det. Så var det at megasquirt lød ret indbydende.
Og så til spørgsmålene. Hvad skal jeg bruge af stumper? Kan en hjemmelavet manifold med et spjæld monteret bruge?? Og frem for alt kan jeg selv justere det og hvordan??
Opstillingen af systemet må ikke være for omfattende. Jeg mener at mulighderne er jo mange , men bare det mest nødvendige er fint. (det må helst ikke blive for indviklet)

På forhånd tak Henrik L
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Principielt skal du bruge det samme som sidder på enhver motor med elektronisk indsprøjtning. Det er også et godt sted at lede efter egnede stumper.

dvs:
manifold med dyser,fuelrail,trykregulator, og brændstofpumpe.
Spjældhus og TPS sensor
Kølevandstemperatur og lufttemperatursensor.(ikke dem til instrumenteringen!)
MS styreboks.
Ledningsnet(kan laves selv,ikke svært)
plus diverse stik snuppet fra feks en passende donorbil(kan selvf. også købes i nyt$$)



Hvor bor du henne??

Jeg skal gerne give dig et lynkursus i opsætningen, evt kan du kigge forbi når det hele kører så kan jeg da godt hjælpe dig med det grundlæggende indstilling, men jeg har pt ikke noget sted at skrue.(44kvm lejlighed ;-()

De fleste har ikke svært ved at få det til at køre, først når det skal køre rigtigt godt, og være tæt på perfekt bliver der mange indkøringstimer. Jo flere timer du bruger, desto bedre kører det.Groft sagt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Henrik L

#3 Indlæg af Henrik L »

Hejsa. Tak for det hurtige svar. Projektet er ikke igang endnu men jag synes det lyder meget spændende. Måske kunne jeg bruge manifold,dyser osv. fra en 1,8 el. 2,0??? Hvad koster selve megasquirt enheden (boksen)? Hvad skal man bruge af værktøj for at grundindstille sprøjtet?? Og lige til sidst Hvad er en TPS sensor?

Mvh Henrik
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Henrik L skrev:Hejsa. Tak for det hurtige svar. Projektet er ikke igang endnu men jag synes det lyder meget spændende. Måske kunne jeg bruge manifold,dyser osv. fra en 1,8 el. 2,0??? Hvad koster selve megasquirt enheden (boksen)? Hvad skal man bruge af værktøj for at grundindstille sprøjtet?? Og lige til sidst Hvad er en TPS sensor?

Mvh Henrik


Laptop til indstilling. Man trimmer jo sprøjtet realtime, on the fly.

Nul værktøj når det er monteret.

TPs er ThrottlePositionSensor, eller spjældvinkelsensor.Lille sort dims på siden af spjældet.

Kontakt mig direkte for pris.

ps. der er en MS boks til salg under køb&salg herinde lige nu!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Henrik L

#5 Indlæg af Henrik L »

Tak for hjælpen Henrik. Jeg må igang med at samle stumper sammen. men jeg vender sansynligvis tilbage med flere spørgsmål, Hvis det er okay.

Mvh Henrik L
Besvar