Saab-Daniel skrev:Yes, er sgu ikke nem at nare, specielt ikke når jeg skriver indlæg mens andre svarer
Syntes da det er fint man kan få det godkendt, ingen tvivl om det, men det skaber bare lidt ballade i forhold til de andre mindre arrangementer rundt omkring, der er nødt til at diske folk fordi de kører under 11 sekunder, at arrangementerne så er lettere at godkende er så den positive del af det...
Jamen det er jo netop kun et problem hvis arrangører af mindre events entydigt vælger at fokusere på at der er givet dispensation. Vælger man at ignorere at Benjamin gør en indsats og sikkert kompenserer på anden vis for at få deres dispensationer, så er det klart at det virker uretfærdigt. Men det er jo ikke sådan at de bare får lov fordi de tilfældigvis gider spørge og fordi det er et stort arrangement. De får lov fordi de gider tage en diskussion og udlede hvorfor deres arrangement kan gøres sikkert nok på de vilkår de stiller.
Der er næppe tale om at Benjamin får frie(re) tøjler uden indsats - så der er næppe meget at have ondt i bagdelen over.
Det jeg mener der er problematisk er, at siden der køres under 11 sekunder, så burde det være dragrace-reglementet der køres efter.
Hvorfor? DHB tæller ikke til nogen mesterskaber, etc., så ideen med reglementet kan ikke være at gøre det ens for alle til alle løb som normalt er den sportslige intention med et reglement.
Det er alene et sikkerhedsreglement, og hvis Benjamin opfylder andre krav/kompenserer på anden måde f.eks. højere sikkerhed på banen på en eller anden måde, ja så er det jo suverænt DASU's vurdering. Det er da absolut muligt at den "gennemsnitlige sikkerhed" (hvis man kan tale om sådan noget) er uændret. Men de krav som DASU måtte stille til Benjamin står jo ikke i reglementet - der står kun de krav som Benjamin stiller til kørerne. Så reelt ved vi ikke en døjt om hvorvidt det gennemsnitlige niveau er sænket - eller hævet - eller ens.
Det strider mod hinanden, at man SKAL have bilen på plader, men samtidigt må køre under 11 sekunder (gadebil). Samtidigt behøver man ikke leve op til sikkerhedsreglerne for at køre disse tider.
For det første så ER der altså sikkerhedsregler til DHB der skal leves op til - læs lige reglementet en gang til. F.eks. kræves der under 11 sekunder at der er bøjle i bilen, og under 10 sekunder kræves bur, 4-pkt. sele, køredragt, etc. Der er ikke noget modstrid der...
At bilen skal være på plader har intet med sikkerhed at gøre - i streetracesammenhænge er det en sportslig regel der har at gøre med at gøre det ens for alle. Teorien er at gadebiler er på plader, og at det skulle begrænse hvor vilde/dyre biler der deltager. Det er måske lidt naivt - men det er en anden snak.
Men DHB er IKKE et streetracearrangement som tæller til et eller andet, eller for sig selv. DHB er DHB og ikke andet - derfor skal DHB heller ikke overholde sportslige regler for andre klasser. Ikke nødvendigvis i hvert fald...
