Alex_Reedtz skrev:Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?
kik lige på sådan en igen. hvor meget skal der skiftes i sådan en for at få lidt hk ud af den?? syntes ikke den er vidre speciel med det omfang af dele der skal skiftes for at opnå 500hk feks.
Det vil sige at en specialmodel er en motor der overrasker positivt ved tuning
klyfax skrev:Lidt utroligt man kan nå så stor en liter effekt uden en ENESTE HKS stump
hvad kunne den så ikke kunne opnå MED de dyre dele?
Der er jo mange der har lavet 4agte, både i dk og udlandet. Jeg har ikke set nogen lave flere hk ved samme tryk, selv med en spise seddel længere en en toilet rulle.
var nu også men i sjov.
ofte skifter man vel til bedre dele af den overbevisning at det er nødvendig. det er nok de færreste der faktisk skifter pga viden om at det er nødvendig. så de dyre dele ofte mest bling bling, frem for en nødvendighed. men det er da flot den kan nå den effekt på std dele.(hvis man kan kalde delene som jo faktisk er bygget til en special model, og ikke en 1,3 12V motor) så mere tryk på svinet, revne det skal den sq.. lol.
Så speciael er den ikke, kun orginal 145hk
den bygger stadig på en lækker bund, hvis den også er et kopi (vi bruger lige dette ord) af den gamle BDA maskine, som var godt oppe i effekt både som 1,8 og 2,1 evo. men en 1,6 med 20V og 145hk er stadig ikke hvardags kost dengang den var ny. den besidder vel noget stål krumtap og svinghjul og andre lækre sager siden den kan klare så meget effekt på std dele. tvivler på at det er støbte dele som i de fleste motore, så et eller andet specielt må der da være i den.
men enig i at mapningen er en stor del af hvad der kan pryles ud af den, dog er jeg ikke tyben der gider at vente på et lods i røven ved 9600omdr (tror jeg det var jeg læste) i min verden er der mere at komme efter i en gadebil der gider at komme ud af hullet fra starten af. men respekt til dem der gider.
men stadig flotte tal.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Alex_Reedtz skrev:Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?
kik lige på sådan en igen. hvor meget skal der skiftes i sådan en for at få lidt hk ud af den?? syntes ikke den er vidre speciel med det omfang af dele der skal skiftes for at opnå 500hk feks.
Det vil sige at en specialmodel er en motor der overrasker positivt ved tuning
er vi ude i at batle om hvilkeet mærke der er bedst?? går ud fra du køre hvad du mener er bedst, og jeg køre bestemt ikke det samme som dig så! meen vend det som du vil. men mon ikke de fleste motore overrasker positivt ved tuning. har da aldrig mødt en endnu der ikke gør det, men nu holder jeg mig også til ET mærke. det kan være du har anden erfaring???
men jeg har min mening, du din
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
klyfax skrev:Lidt utroligt man kan nå så stor en liter effekt uden en ENESTE HKS stump
hvad kunne den så ikke kunne opnå MED de dyre dele?
Der er jo mange der har lavet 4agte, både i dk og udlandet. Jeg har ikke set nogen lave flere hk ved samme tryk, selv med en spise seddel længere en en toilet rulle.
var nu også men i sjov.
ofte skifter man vel til bedre dele af den overbevisning at det er nødvendig. det er nok de færreste der faktisk skifter pga viden om at det er nødvendig. så de dyre dele ofte mest bling bling, frem for en nødvendighed. men det er da flot den kan nå den effekt på std dele.(hvis man kan kalde delene som jo faktisk er bygget til en special model, og ikke en 1,3 12V motor) så mere tryk på svinet, revne det skal den sq.. lol.
Så speciael er den ikke, kun orginal 145hk
den bygger stadig på en lækker bund, hvis den også er et kopi (vi bruger lige dette ord) af den gamle BDA maskine, som var godt oppe i effekt både som 1,8 og 2,1 evo. men en 1,6 med 20V og 145hk er stadig ikke hvardags kost dengang den var ny. den besidder vel noget stål krumtap og svinghjul og andre lækre sager siden den kan klare så meget effekt på std dele. tvivler på at det er støbte dele som i de fleste motore, så et eller andet specielt må der da være i den.
men enig i at mapningen er en stor del af hvad der kan pryles ud af den, dog er jeg ikke tyben der gider at vente på et lods i røven ved 9600omdr (tror jeg det var jeg læste) i min verden er der mere at komme efter i en gadebil der gider at komme ud af hullet fra starten af. men respekt til dem der gider.
men stadig flotte tal.
Håber sandlig ikke det er speciael krumptap der er i 4agze, da vi lige så tit bruger fra 20v N/A motor, de er begge 42mm.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
klyfax skrev:Lidt utroligt man kan nå så stor en liter effekt uden en ENESTE HKS stump
hvad kunne den så ikke kunne opnå MED de dyre dele?
Der er jo mange der har lavet 4agte, både i dk og udlandet. Jeg har ikke set nogen lave flere hk ved samme tryk, selv med en spise seddel længere en en toilet rulle.
var nu også men i sjov.
ofte skifter man vel til bedre dele af den overbevisning at det er nødvendig. det er nok de færreste der faktisk skifter pga viden om at det er nødvendig. så de dyre dele ofte mest bling bling, frem for en nødvendighed. men det er da flot den kan nå den effekt på std dele.(hvis man kan kalde delene som jo faktisk er bygget til en special model, og ikke en 1,3 12V motor) så mere tryk på svinet, revne det skal den sq.. lol.
Så speciael er den ikke, kun orginal 145hk
den bygger stadig på en lækker bund, hvis den også er et kopi (vi bruger lige dette ord) af den gamle BDA maskine, som var godt oppe i effekt både som 1,8 og 2,1 evo. men en 1,6 med 20V og 145hk er stadig ikke hvardags kost dengang den var ny. den besidder vel noget stål krumtap og svinghjul og andre lækre sager siden den kan klare så meget effekt på std dele. tvivler på at det er støbte dele som i de fleste motore, så et eller andet specielt må der da være i den.
men enig i at mapningen er en stor del af hvad der kan pryles ud af den, dog er jeg ikke tyben der gider at vente på et lods i røven ved 9600omdr (tror jeg det var jeg læste) i min verden er der mere at komme efter i en gadebil der gider at komme ud af hullet fra starten af. men respekt til dem der gider.
men stadig flotte tal.
Håber sandlig ikke det er speciael krumptap der er i 4agze, da vi lige så tit bruger fra 20v N/A motor, de er begge 42mm.
er det en stål eller støbt? lig nu bare det i special som du vil. kan jo være at i har overset at en 1,3 12V krumtap også passer ??? ( er 20V bund og 16V bunden ikke ens, må de jo være siden i kan swappe dele på kryds og tværs. altså er de lavet af lige lækre dele.) med lækre dele mener jeg stål/smedet frem for støbt. syntes aldrig jeg ser støbte svinghjul og krumtapper der gentagende gange kan tage godt 10k rpm, eller tager jeg fejl?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
klyfax skrev:Lidt utroligt man kan nå så stor en liter effekt uden en ENESTE HKS stump
hvad kunne den så ikke kunne opnå MED de dyre dele?
Der er jo mange der har lavet 4agte, både i dk og udlandet. Jeg har ikke set nogen lave flere hk ved samme tryk, selv med en spise seddel længere en en toilet rulle.
var nu også men i sjov.
ofte skifter man vel til bedre dele af den overbevisning at det er nødvendig. det er nok de færreste der faktisk skifter pga viden om at det er nødvendig. så de dyre dele ofte mest bling bling, frem for en nødvendighed. men det er da flot den kan nå den effekt på std dele.(hvis man kan kalde delene som jo faktisk er bygget til en special model, og ikke en 1,3 12V motor) så mere tryk på svinet, revne det skal den sq.. lol.
Så speciael er den ikke, kun orginal 145hk
den bygger stadig på en lækker bund, hvis den også er et kopi (vi bruger lige dette ord) af den gamle BDA maskine, som var godt oppe i effekt både som 1,8 og 2,1 evo. men en 1,6 med 20V og 145hk er stadig ikke hvardags kost dengang den var ny. den besidder vel noget stål krumtap og svinghjul og andre lækre sager siden den kan klare så meget effekt på std dele. tvivler på at det er støbte dele som i de fleste motore, så et eller andet specielt må der da være i den.
men enig i at mapningen er en stor del af hvad der kan pryles ud af den, dog er jeg ikke tyben der gider at vente på et lods i røven ved 9600omdr (tror jeg det var jeg læste) i min verden er der mere at komme efter i en gadebil der gider at komme ud af hullet fra starten af. men respekt til dem der gider.
men stadig flotte tal.
Håber sandlig ikke det er speciael krumptap der er i 4agze, da vi lige så tit bruger fra 20v N/A motor, de er begge 42mm.
er det en stål eller støbt? lig nu bare det i special som du vil. kan jo være at i har overset at en 1,3 12V krumtap også passer ??? ( er 20V bund og 16V bunden ikke ens, må de jo være siden i kan swappe dele på kryds og tværs. altså er de lavet af lige lækre dele.) med lækre dele mener jeg stål/smedet frem for støbt. syntes aldrig jeg ser støbte svinghjul og krumtapper der gentagende gange kan tage godt 10k rpm, eller tager jeg fejl?
Det er støbt krumbasse, det er jeg 99,9% sikker på. Ser sådan ud når man kigger på en der er knækket
5age krumtap fra HKS er stål
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Alex_Reedtz skrev:Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?
kik lige på sådan en igen. hvor meget skal der skiftes i sådan en for at få lidt hk ud af den?? syntes ikke den er vidre speciel med det omfang af dele der skal skiftes for at opnå 500hk feks.
Det vil sige at en specialmodel er en motor der overrasker positivt ved tuning
er vi ude i at batle om hvilkeet mærke der er bedst?? går ud fra du køre hvad du mener er bedst, og jeg køre bestemt ikke det samme som dig så! meen vend det som du vil. men mon ikke de fleste motore overrasker positivt ved tuning. har da aldrig mødt en endnu der ikke gør det, men nu holder jeg mig også til ET mærke. det kan være du har anden erfaring???
men jeg har min mening, du din
Ja, jeg kører Toyota, men hvad har det med det at gøre?
Var ikke meningen at det skulle udvikle sig til en mærke diskution, derfor den lille smiley til sidst.
Alex_Reedtz skrev:Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?
kik lige på sådan en igen. hvor meget skal der skiftes i sådan en for at få lidt hk ud af den?? syntes ikke den er vidre speciel med det omfang af dele der skal skiftes for at opnå 500hk feks.
Plejlstænger er vel ikke et voldsomt omfang?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Alex_Reedtz skrev:Hvornår er en motor en specialmodel? Er en VW 20VT en specialmodel?
kik lige på sådan en igen. hvor meget skal der skiftes i sådan en for at få lidt hk ud af den?? syntes ikke den er vidre speciel med det omfang af dele der skal skiftes for at opnå 500hk feks.
Plejlstænger er vel ikke et voldsomt omfang?
som man ser på det. det er da ikke bare et lille job at skifte dem, ikke for mig om ikke andet. syntes bare at der normalt vis bliver skiftet mere, og stroket. men det kan være når folk nu er igang så får den hele armen.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS