Side 10 af 12

: 10 nov 2006, 23:20
af klyfax
Den ville jeg kalde en standard motor, hvis den er standard selvfølgelig. Hvorfor skulle det være en racer motor? Det er jo bare en vild motor i en serie produceret bil...

Vil da heller ikke mene at en 10W audi motor som sidder i en audi familie bil, er en racer motor. Det er også bare en vild motor i en serie produceret bil.

Ved skam godt din motor har været brugt i motor sport, men derfor er den jo ikke lige så vild som racer motoren som er blevet brugt i motor sport. Jeg kunne da bedst forstille mig at Cossie har pillet lidt ved motoren da den skulle være med i rally...

Ik mere fra mig af i dag, skal i seng i dag og ikke i morgen... Hygge

: 10 nov 2006, 23:20
af Jesper H
cossiemanden skrev:Havde den sænket kompressionen??? :wink:


Ja, den kører med 10,5:1 standard.

: 10 nov 2006, 23:22
af cossiemanden
Jesper H skrev:
cossiemanden skrev:Havde den sænket kompressionen??? :wink:


Ja, den kører med 10,5:1 standard.

Cool :mrgreen:
Det var nu ment som en joke :wink:

: 10 nov 2006, 23:26
af HenrikGM
cossiemanden skrev:Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes :wink:


Prøv med lidt mere....(eller meget mere!!)

Knaster og stor mølle vil være frisk på over 1000hk. Uden portning iøvrigt.

Og det er temmeligt respektindgydende at se på på et rullefelt. Ikke lige noget der er SÅ fedt at stå helt tæt på. Synger en del i ørerne når den rammer begrænseren....stort brag!! :shock:

: 10 nov 2006, 23:29
af cossiemanden
klyfax skrev:Den ville jeg kalde en standard motor, hvis den er standard selvfølgelig. Hvorfor skulle det være en racer motor? Det er jo bare en vild motor i en serie produceret bil...

Vil da heller ikke mene at en 10W audi motor som sidder i en audi familie bil, er en racer motor. Det er også bare en vild motor i en serie produceret bil.

Ved skam godt din motor har været brugt i motor sport, men derfor er den jo ikke lige så vild som racer motoren som er blevet brugt i motor sport. Jeg kunne da bedst forstille mig at Cossie har pillet lidt ved motoren da den skulle være med i rally...

Ik mere fra mig af i dag, skal i seng i dag og ikke i morgen... Hygge

Øhh nej, den er en fulbyrdet race motor fra start af.
Motoren er en viderebygning af pintomotoren med et speciel udviklet 16v topstykke som kun var udviklet til race(rally)og forskellen på en standard og race er blot ladertyk og dysser + udatødning
Bilen med motoren i er så produceret i over 15000 eksemplarer(sierra + escort) og reservedele til noget mere.

: 10 nov 2006, 23:30
af cossiemanden
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes :wink:


Prøv med lidt mere....(eller meget mere!!)

Knaster og stor mølle vil være frisk på over 1000hk. Uden portning iøvrigt.

Har du nogen kilde til dette bevis? :D

: 10 nov 2006, 23:35
af HenrikGM
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes :wink:


Prøv med lidt mere....(eller meget mere!!)

Knaster og stor mølle vil være frisk på over 1000hk. Uden portning iøvrigt.

Har du nogen kilde til dette bevis? :D


Lad os se om lqs vil lægge felttesten herud, men den er god nok. Har set test, og de første _indledene_ rul med noget over 900hk.

Men jeg tror topstykket begynder at blive en alvorlig forhindring for at komme meget over 1000hk. Tror ikke 1300hk er mulig uden ret omfattende toparbejde, men hvem ved... :wink: Jeg troede også den ville brække sig før 900hk var nået, men det gjorde den så ikke.

: 11 nov 2006, 00:44
af efterz
cossiemanden skrev:Sku ikke dårligt :D
Stadig 1,8L? og så har du vel fået fat i den top med de store kanaler? fra de første 1,8t? ellr sådan(kan ikke huske hvilken den kommer fra :oops: )


Jo tak :D

Ja, det er toppen fra en AGU fra Golf4/A3 op til år 2000 (som den ene af modellerne med store porte hedder, en anden hedder AEB fra A4/Passat op til 1999) hvis jeg husker korrekt.
Ja stadig org slagvolumen.. Alt i bunden er originalt pånær Pauter plejlstænger...

: 11 nov 2006, 07:35
af lqs
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes :wink:


Prøv med lidt mere....(eller meget mere!!)

Knaster og stor mølle vil være frisk på over 1000hk. Uden portning iøvrigt.

Har du nogen kilde til dette bevis? :D
et eller andet sted her... i en traad om rullemodstand/hjulheste ligger der en udskrift paa 900HJULHK.... det er saa mellem 1030 og 1080 motorheste alt efter hvilken DYNOMET program man bruger. de 1081dinhk er udskrevet efter det nyeste program, der er beregnet til hoj ydelse og hoje blode deak.... denne ydelse er lavet paa helt standard motor paa near knaster. mener alt i motor totalt standard! flere japanske motorer er udstyrret med toppe der vil kunne lave over 300liter/hk. flere HONDAer og nogen TOYOTA endda uden at skifte knaster!!! MVH. soren

: 11 nov 2006, 10:06
af klyfax
cossiemanden skrev:
klyfax skrev:Den ville jeg kalde en standard motor, hvis den er standard selvfølgelig. Hvorfor skulle det være en racer motor? Det er jo bare en vild motor i en serie produceret bil...

Vil da heller ikke mene at en 10W audi motor som sidder i en audi familie bil, er en racer motor. Det er også bare en vild motor i en serie produceret bil.

Ved skam godt din motor har været brugt i motor sport, men derfor er den jo ikke lige så vild som racer motoren som er blevet brugt i motor sport. Jeg kunne da bedst forstille mig at Cossie har pillet lidt ved motoren da den skulle være med i rally...

Ik mere fra mig af i dag, skal i seng i dag og ikke i morgen... Hygge

Øhh nej, den er en fulbyrdet race motor fra start af.
Motoren er en viderebygning af pintomotoren med et speciel udviklet 16v topstykke som kun var udviklet til race(rally)og forskellen på en standard og race er blot ladertyk og dysser + udatødning
Bilen med motoren i er så produceret i over 15000 eksemplarer(sierra + escort) og reservedele til noget mere.


blot ladertyk og dysser + udatødning... Det er nok også der man vinder mange HK, så den er vel ikke helt standard når den sidder i en rally bil?
Ja motoren er en rally motor, men den er droslet ned når den sidder i en gadebil, så vil jeg ikke mene det er en racer motor længere.

På en standard suge toyota motor, 1.3 12v, kan du hente over 40 hk bare ved andre dyser, FCD, turbo og 2 toppakninger. 5000 kr. 50% tun. Og så er det endnu billigere på en 2.0 16v.
Så tror nu nok rally udgaven af din motor har lidt mere end den der sidder i din bil som standard. Hvis den ikke yder lige så meget som rally motoren, så er det vel ikke en rally motor længere. Men bare en serie produceret motor, i en serie produceret bil, som har samme blok og topstykke som rally model, og som er basis for en god gang tun.