Side 9 af 12

: 10 nov 2006, 22:53
af klyfax
Ja hele motoren kommer fra en gadebil i japan. Alle de sjove Toyota motor er kun lavet til det japanske markedet.
Men den kommer så vidt jeg husker fra en Corolla EE101 hvor den bla. kan fås med 20V sugemotor eller 16V kompressor motor...
Men er sikker på Finn har den helt rigtige model...

: 10 nov 2006, 22:54
af cossiemanden
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
cossiemanden skrev:HAr forresten et tillægs spørgsmål til den 20v top der, hvilken bil kommer den fra?
En gadebil ellr? :shock:


Ja det er fra en corolla AE101 med 1,6 20v motor.
Ved du mere om den?
Hk osv?

: 10 nov 2006, 22:55
af K-FINN
cossiemanden skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
cossiemanden skrev:HAr forresten et tillægs spørgsmål til den 20v top der, hvilken bil kommer den fra?
En gadebil ellr? :shock:


Ja det er fra en corolla AE101 med 1,6 20v motor.
Ved du mere om den?
Hk osv?


Den er opgivet til 160hk men det er pony hk, egon's blev rullet til 135 hk..

: 10 nov 2006, 22:57
af cossiemanden
Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?

: 10 nov 2006, 22:59
af K-FINN
cossiemanden skrev:Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?


Nej det er en ganske almindelig serie produceret top, INTET specielt i den.
MVh Finn

: 10 nov 2006, 23:02
af cossiemanden
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
cossiemanden skrev:Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?


Nej det er en ganske almindelig serie produceret top, INTET specielt i den.
MVh Finn


Jamen en race bygget suge kværn dur jo også til tryk, bare se når man laver tryk på M3 motorerne :mrgreen:

: 10 nov 2006, 23:04
af K-FINN
cossiemanden skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
cossiemanden skrev:Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?


Nej det er en ganske almindelig serie produceret top, INTET specielt i den.
MVh Finn


Jamen en race bygget suge kværn dur jo også til tryk, bare se når man laver tryk på M3 motorerne :mrgreen:


Ved ikke lige hvor meget race der er over de 135 hk. :tooth:

: 10 nov 2006, 23:07
af cossiemanden
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
cossiemanden skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
cossiemanden skrev:Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?


Nej det er en ganske almindelig serie produceret top, INTET specielt i den.
MVh Finn


Jamen en race bygget suge kværn dur jo også til tryk, bare se når man laver tryk på M3 motorerne :mrgreen:


Ved ikke lige hvor meget race der er over de 135 hk. :tooth:


LOL :mrgreen:
Havde den sænket kompressionen??? :wink:
Ej at lave en 160hk 1600 20v kværn, så er der sku ok flow i den top, nok ikke 15mm kanaler :roll:

: 10 nov 2006, 23:07
af klyfax
Hvorfor er den nu race bygget? Den er serie produceret endtil bil model udgik. Så motoren har fuldt bil modelen hele vejen, fra start til slut.
Så vidt jeg ved så er en serie produceret motor som skal bruges til race, kun til salg i et hvis antal. Altså lige som til rally hvor de skal sælge 5000 bil modeller og 5000 motor... Men det er den her motor jo ikke.

Men det gør jo bare min motor, efter din mening til en racer motor. Det er i øvrigt en 1.3 turbo motor med 136 hk, som sidder i en starlet, hvilket er rimiligt meget for sådan en lille bil...

: 10 nov 2006, 23:11
af cossiemanden
klyfax skrev:Hvorfor er den nu race bygget? Den er serie produceret endtil bil model udgik. Så motoren har fuldt bil modelen hele vejen, fra start til slut.
Så vidt jeg ved så er en serie produceret motor som skal bruges til race, kun til salg i et hvis antal. Altså lige som til rally hvor de skal sælge 5000 bil modeller og 5000 motor... Men det er den her motor jo ikke.

Men det gør jo bare min motor, efter din mening til en racer motor. Det er i øvrigt en 1.3 turbo motor med 136 hk, som sidder i en starlet, hvilket er rimiligt meget for sådan en lille bil...

For at bruge dit spørgsmål imod dig selv, hvad vil du kalde min cossie motor så?
Standard ell. race?