Knaster for turbo motor
Redaktør: Moderatorer
- klyfax
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Sweden
Ja hele motoren kommer fra en gadebil i japan. Alle de sjove Toyota motor er kun lavet til det japanske markedet.
Men den kommer så vidt jeg husker fra en Corolla EE101 hvor den bla. kan fås med 20V sugemotor eller 16V kompressor motor...
Men er sikker på Finn har den helt rigtige model...
Men den kommer så vidt jeg husker fra en Corolla EE101 hvor den bla. kan fås med 20V sugemotor eller 16V kompressor motor...
Men er sikker på Finn har den helt rigtige model...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
-
cossiemanden
- Medlem
- Geografisk sted: køpenhavn
- Kontakt:
Ved du mere om den?Finn Tolstrup Pedersen skrev:cossiemanden skrev:HAr forresten et tillægs spørgsmål til den 20v top der, hvilken bil kommer den fra?
En gadebil ellr?
Ja det er fra en corolla AE101 med 1,6 20v motor.
Hk osv?
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
-
K-FINN
- Mester Medlem
cossiemanden skrev:Ved du mere om den?Finn Tolstrup Pedersen skrev:cossiemanden skrev:HAr forresten et tillægs spørgsmål til den 20v top der, hvilken bil kommer den fra?
En gadebil ellr?
Ja det er fra en corolla AE101 med 1,6 20v motor.
Hk osv?
Den er opgivet til 160hk men det er pony hk, egon's blev rullet til 135 hk..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
cossiemanden
- Medlem
- Kontakt:
-
cossiemanden
- Medlem
- Kontakt:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:cossiemanden skrev:Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?
Nej det er en ganske almindelig serie produceret top, INTET specielt i den.
MVh Finn
Jamen en race bygget suge kværn dur jo også til tryk, bare se når man laver tryk på M3 motorerne
-
K-FINN
- Mester Medlem
cossiemanden skrev:Finn Tolstrup Pedersen skrev:cossiemanden skrev:Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?
MVh Finn
Jamen en race bygget suge kværn dur jo også til tryk, bare se når man laver tryk på M3 motorerne
Ved ikke lige hvor meget race der er over de 135 hk.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
cossiemanden
- Medlem
- Kontakt:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:cossiemanden skrev:Finn Tolstrup Pedersen skrev:cossiemanden skrev:Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?
MVh Finn
Ved ikke lige hvor meget race der er over de 135 hk.
LOL
Havde den sænket kompressionen???
Ej at lave en 160hk 1600 20v kværn, så er der sku ok flow i den top, nok ikke 15mm kanaler
- klyfax
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Sweden
Hvorfor er den nu race bygget? Den er serie produceret endtil bil model udgik. Så motoren har fuldt bil modelen hele vejen, fra start til slut.
Så vidt jeg ved så er en serie produceret motor som skal bruges til race, kun til salg i et hvis antal. Altså lige som til rally hvor de skal sælge 5000 bil modeller og 5000 motor... Men det er den her motor jo ikke.
Men det gør jo bare min motor, efter din mening til en racer motor. Det er i øvrigt en 1.3 turbo motor med 136 hk, som sidder i en starlet, hvilket er rimiligt meget for sådan en lille bil...
Så vidt jeg ved så er en serie produceret motor som skal bruges til race, kun til salg i et hvis antal. Altså lige som til rally hvor de skal sælge 5000 bil modeller og 5000 motor... Men det er den her motor jo ikke.
Men det gør jo bare min motor, efter din mening til en racer motor. Det er i øvrigt en 1.3 turbo motor med 136 hk, som sidder i en starlet, hvilket er rimiligt meget for sådan en lille bil...
MVH
Magnusssen
Magnusssen
-
cossiemanden
- Medlem
- Kontakt:
klyfax skrev:Hvorfor er den nu race bygget? Den er serie produceret endtil bil model udgik. Så motoren har fuldt bil modelen hele vejen, fra start til slut.
For at bruge dit spørgsmål imod dig selv, hvad vil du kalde min cossie motor så?
Standard ell. race?