Knaster for turbo motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#81 Indlæg af klyfax »

Ja hele motoren kommer fra en gadebil i japan. Alle de sjove Toyota motor er kun lavet til det japanske markedet.
Men den kommer så vidt jeg husker fra en Corolla EE101 hvor den bla. kan fås med 20V sugemotor eller 16V kompressor motor...
Men er sikker på Finn har den helt rigtige model...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
cossiemanden
Medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Geografisk sted: køpenhavn
Kontakt:

#82 Indlæg af cossiemanden »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
cossiemanden skrev:HAr forresten et tillægs spørgsmål til den 20v top der, hvilken bil kommer den fra?
En gadebil ellr? :shock:


Ja det er fra en corolla AE101 med 1,6 20v motor.
Ved du mere om den?
Hk osv?
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#83 Indlæg af K-FINN »

cossiemanden skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
cossiemanden skrev:HAr forresten et tillægs spørgsmål til den 20v top der, hvilken bil kommer den fra?
En gadebil ellr? :shock:


Ja det er fra en corolla AE101 med 1,6 20v motor.
Ved du mere om den?
Hk osv?


Den er opgivet til 160hk men det er pony hk, egon's blev rullet til 135 hk..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
cossiemanden
Medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Geografisk sted: køpenhavn
Kontakt:

#84 Indlæg af cossiemanden »

Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#85 Indlæg af K-FINN »

cossiemanden skrev:Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?


Nej det er en ganske almindelig serie produceret top, INTET specielt i den.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
cossiemanden
Medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Geografisk sted: køpenhavn
Kontakt:

#86 Indlæg af cossiemanden »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
cossiemanden skrev:Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?


Nej det er en ganske almindelig serie produceret top, INTET specielt i den.
MVh Finn


Jamen en race bygget suge kværn dur jo også til tryk, bare se når man laver tryk på M3 motorerne :mrgreen:
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#87 Indlæg af K-FINN »

cossiemanden skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
cossiemanden skrev:Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?


Nej det er en ganske almindelig serie produceret top, INTET specielt i den.
MVh Finn


Jamen en race bygget suge kværn dur jo også til tryk, bare se når man laver tryk på M3 motorerne :mrgreen:


Ved ikke lige hvor meget race der er over de 135 hk. :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
cossiemanden
Medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Geografisk sted: køpenhavn
Kontakt:

#88 Indlæg af cossiemanden »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
cossiemanden skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
cossiemanden skrev:Dvs det er en N/A race top til noget banebrug ellr?


Nej det er en ganske almindelig serie produceret top, INTET specielt i den.
MVh Finn


Jamen en race bygget suge kværn dur jo også til tryk, bare se når man laver tryk på M3 motorerne :mrgreen:


Ved ikke lige hvor meget race der er over de 135 hk. :tooth:


LOL :mrgreen:
Havde den sænket kompressionen??? :wink:
Ej at lave en 160hk 1600 20v kværn, så er der sku ok flow i den top, nok ikke 15mm kanaler :roll:
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#89 Indlæg af klyfax »

Hvorfor er den nu race bygget? Den er serie produceret endtil bil model udgik. Så motoren har fuldt bil modelen hele vejen, fra start til slut.
Så vidt jeg ved så er en serie produceret motor som skal bruges til race, kun til salg i et hvis antal. Altså lige som til rally hvor de skal sælge 5000 bil modeller og 5000 motor... Men det er den her motor jo ikke.

Men det gør jo bare min motor, efter din mening til en racer motor. Det er i øvrigt en 1.3 turbo motor med 136 hk, som sidder i en starlet, hvilket er rimiligt meget for sådan en lille bil...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
cossiemanden
Medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Geografisk sted: køpenhavn
Kontakt:

#90 Indlæg af cossiemanden »

klyfax skrev:Hvorfor er den nu race bygget? Den er serie produceret endtil bil model udgik. Så motoren har fuldt bil modelen hele vejen, fra start til slut.
Så vidt jeg ved så er en serie produceret motor som skal bruges til race, kun til salg i et hvis antal. Altså lige som til rally hvor de skal sælge 5000 bil modeller og 5000 motor... Men det er den her motor jo ikke.

Men det gør jo bare min motor, efter din mening til en racer motor. Det er i øvrigt en 1.3 turbo motor med 136 hk, som sidder i en starlet, hvilket er rimiligt meget for sådan en lille bil...

For at bruge dit spørgsmål imod dig selv, hvad vil du kalde min cossie motor så?
Standard ell. race?
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
Besvar