Side 8 af 10

: 04 feb 2012, 12:17
af warp
Cool video! :) ... men jeg forstår ikke at det kan lade sig gøre, det er jo netop den type 50/50 tandmønster som HenrikGM mener ikke passer ret godt til GT1 sensoren??

: 04 feb 2012, 12:19
af Morten VJ
Det er ikke en GT1 sensor.
Men en Hall giver af en anden type.

MVH

Morten

: 04 feb 2012, 14:11
af Wildert
Morten VJ skrev:Det er ikke en GT1 sensor.
Men en Hall giver af en anden type.


Præcis... med lidt held er den jeg har bestilt i samme dur... kan den bruges til bare halvdelen af de RPM, så er jeg glad :)

: 04 feb 2012, 16:16
af warp
Ja okay, det er jo nok en anden sensor.
Jeg har selv lige modtaget denne sensor i dag. (se vedhæftede billede)

: 04 feb 2012, 18:19
af K-FINN
Er det ikke en almindelig ABS sensor ?

: 04 feb 2012, 18:28
af warp
Nej, det er en krumtapsensor.

: 04 feb 2012, 21:48
af Wildert
Det ligner mistænkeligt meget den jeg også har købt :)

: 04 feb 2012, 21:51
af warp
Lad os bare sige jeg blev inspireret. :wink:

: 07 feb 2012, 10:20
af Morten VJ
At ligge syg er ikke så sjovt.
Men man får mere net tid.
Og her faldt jeg over dette.
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=43861
Lige umiddelbart ikke så interessant, da det er Ms2
Men det viser sig at det er opto kredsen der gav problemer.
Oprindeligt er den bygget til at aflæse tændspolens primær side.
Og her blev man nød til at støjdæmpe meget.
Hvilket gør den mindre egnet til et multi tand hjul.
Løsningen er at fjerne 2 kondensatorer.
C11 og C12

MVH

Morten

: 07 feb 2012, 12:51
af HenrikGM
Skop er din ven igen.

Støjproblemet skyldes lidt at man ikke trimmer triggerdelen til det aktuelle omdrejningstal.
Hvis der kun kommer 1khz ind fra triggeren som max, så er der jo ingen grund til at den kan se 15khz også(som jo typisk ikke vil være en sand værdi). Men det er kun skopet der kan sladre om det er det faktiske problem, eller der er andet galt.

Jeg er nok ikke helt enig i at den hellige grav er velforvaret ved at fjerne disse to kondensatorer, men jeg har ikke læst alle argumenterne.