36-1 triggerhjul til GT1 sensor og MS1
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det er ikke en GT1 sensor.
Men en Hall giver af en anden type.
MVH
Morten
Men en Hall giver af en anden type.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
At ligge syg er ikke så sjovt.
Men man får mere net tid.
Og her faldt jeg over dette.
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=43861
Lige umiddelbart ikke så interessant, da det er Ms2
Men det viser sig at det er opto kredsen der gav problemer.
Oprindeligt er den bygget til at aflæse tændspolens primær side.
Og her blev man nød til at støjdæmpe meget.
Hvilket gør den mindre egnet til et multi tand hjul.
Løsningen er at fjerne 2 kondensatorer.
C11 og C12
MVH
Morten
Men man får mere net tid.
Og her faldt jeg over dette.
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=43861
Lige umiddelbart ikke så interessant, da det er Ms2
Men det viser sig at det er opto kredsen der gav problemer.
Oprindeligt er den bygget til at aflæse tændspolens primær side.
Og her blev man nød til at støjdæmpe meget.
Hvilket gør den mindre egnet til et multi tand hjul.
Løsningen er at fjerne 2 kondensatorer.
C11 og C12
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Skop er din ven igen.
Støjproblemet skyldes lidt at man ikke trimmer triggerdelen til det aktuelle omdrejningstal.
Hvis der kun kommer 1khz ind fra triggeren som max, så er der jo ingen grund til at den kan se 15khz også(som jo typisk ikke vil være en sand værdi). Men det er kun skopet der kan sladre om det er det faktiske problem, eller der er andet galt.
Jeg er nok ikke helt enig i at den hellige grav er velforvaret ved at fjerne disse to kondensatorer, men jeg har ikke læst alle argumenterne.
Støjproblemet skyldes lidt at man ikke trimmer triggerdelen til det aktuelle omdrejningstal.
Hvis der kun kommer 1khz ind fra triggeren som max, så er der jo ingen grund til at den kan se 15khz også(som jo typisk ikke vil være en sand værdi). Men det er kun skopet der kan sladre om det er det faktiske problem, eller der er andet galt.
Jeg er nok ikke helt enig i at den hellige grav er velforvaret ved at fjerne disse to kondensatorer, men jeg har ikke læst alle argumenterne.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
