36-1 triggerhjul til GT1 sensor og MS1

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
warp
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51

#71 Indlæg af warp »

Cool video! :) ... men jeg forstår ikke at det kan lade sig gøre, det er jo netop den type 50/50 tandmønster som HenrikGM mener ikke passer ret godt til GT1 sensoren??
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#72 Indlæg af Morten VJ »

Det er ikke en GT1 sensor.
Men en Hall giver af en anden type.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#73 Indlæg af Wildert »

Morten VJ skrev:Det er ikke en GT1 sensor.
Men en Hall giver af en anden type.


Præcis... med lidt held er den jeg har bestilt i samme dur... kan den bruges til bare halvdelen af de RPM, så er jeg glad :)
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
warp
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51

#74 Indlæg af warp »

Ja okay, det er jo nok en anden sensor.
Jeg har selv lige modtaget denne sensor i dag. (se vedhæftede billede)
Vedhæftede filer
hall_sensor.jpg
hall_sensor.jpg (103.75 KiB) Vist 4817 gange
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#75 Indlæg af K-FINN »

Er det ikke en almindelig ABS sensor ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
warp
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51

#76 Indlæg af warp »

Nej, det er en krumtapsensor.
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#77 Indlæg af Wildert »

Det ligner mistænkeligt meget den jeg også har købt :)
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
warp
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51

#78 Indlæg af warp »

Lad os bare sige jeg blev inspireret. :wink:
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#79 Indlæg af Morten VJ »

At ligge syg er ikke så sjovt.
Men man får mere net tid.
Og her faldt jeg over dette.
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=43861
Lige umiddelbart ikke så interessant, da det er Ms2
Men det viser sig at det er opto kredsen der gav problemer.
Oprindeligt er den bygget til at aflæse tændspolens primær side.
Og her blev man nød til at støjdæmpe meget.
Hvilket gør den mindre egnet til et multi tand hjul.
Løsningen er at fjerne 2 kondensatorer.
C11 og C12

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#80 Indlæg af HenrikGM »

Skop er din ven igen.

Støjproblemet skyldes lidt at man ikke trimmer triggerdelen til det aktuelle omdrejningstal.
Hvis der kun kommer 1khz ind fra triggeren som max, så er der jo ingen grund til at den kan se 15khz også(som jo typisk ikke vil være en sand værdi). Men det er kun skopet der kan sladre om det er det faktiske problem, eller der er andet galt.

Jeg er nok ikke helt enig i at den hellige grav er velforvaret ved at fjerne disse to kondensatorer, men jeg har ikke læst alle argumenterne.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar