: 06 sep 2010, 19:03
Jeg kører med HKS box, der kan man også flytte på indsprøjtnings tiden, syntes intet forskel der var, selv om man flyttede rundt med det i tomgang...
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
Alex skrev:Der er hele tiden kun blevet indsprøjtet én gang pr. cylinder pr. 2 omdrejninger.
Besparelsen kan jeg se ved, at jeg kan sætte mit benzinmap lidt ned, uden at lambdasonden melder en anden værdi.
Inden funktionen blev mulig på styringen, var jeg nødt til at overmætte med benzin for at få bilen til at holde op med at rykke. Det er naturligvis en yderligere besparelse.
\Alex
peter_jensen skrev:Hej Henrik
Ja vi bruger fem dysse udgange (5cylinderet) til denne S2 motor og der sprøjtes en gang pr. cylinder.
Funktionen kan ses på billedet til højre www.vems.dk/billeder/inj_angle.jpg
Noget helt andet er hvis man har problemer med sin trigger,følere mm. Så tilbyder vi nu at kunne se fejlen visuelt. Dette gælder både for krumtap og knast sensor.
Alle signaler bliver læst af Vemsen/processoren og der efter generet et scoop billede af de målte data. Dette vil give et 100 % nøjagtigt billede af hvad styringen ser af signaler og nemt at se hvor fejlen er. Funktionen kan ses her http://www.youtube.com/watch?v=KKuEEH7w ... re=related
Nå dette var et lille sidespring fra den oprindelige tråd.
/Peter
Men er vi ikke ved at gøre det lette ufatteligt svært nu?
1 omdrejning v. 800rpm er 13omdrejninger i sekundet, eller 75mS pr omdrejning.
Der skal to omdrejninger til for en indsugning, så stangen af luft er billedligt talt 150mS lang.
Nu er det vist tydeligt at de 1/60del skal indeholde ret så meget brændstof for at trække de sidste 59/60dele luft op på bare støkiometrisk blanding.(14,7)