Turbo på 2.0 DOHC ford motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem

#71 Indlæg af bølle1 »

jeg overlever det nok. men det er som at pisse ved siden af når man står op... gør noget som ingen andre gør og få et hak i næsen

men gør som en alm gennemsnit dansker... altså ned til en forhandler som har den samme kedelige række af modeller etc.. ja så nul problem
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
møffe
Mester Medlem
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#72 Indlæg af møffe »

bølle1 skrev:jeg overlever det nok. men det er som at pisse ved siden af når man står op... gør noget som ingen andre gør og få et hak i næsen

men gør som en alm gennemsnit dansker... altså ned til en forhandler som har den samme kedelige række af modeller etc.. ja så nul problem
og bestille den i sort,hvid eller sølv.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Westmus
Mester Medlem
Geografisk sted: Holstebro

#73 Indlæg af Westmus »

bølle1 skrev:men gør som en alm gennemsnit dansker... altså ned til en forhandler som har den samme kedelige række af modeller etc.. ja så nul problem

Pjat med dig, der er masser af mulighed i dk for at have en sjov bil, som ingen af naboerne har magen til. Men lige precis at bygge en helt ny er vist det allersværeste og dyreste du kan give dig til ...hvis den altså skal ud og køre på Dk plader.

I øvrigt hvad med at købe en af de gamle originale, den er garanteret ikke mindre sjov at køre rundt i? Det her er f.eks den billigste (men ikke fedeste) på bilbasen:
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Lo ... 000096.htm

Hvis det skal være helt noget åbent, simplet og kvikt, ville jeg måske overveje en beach byggy. Sådan en kan bygget rigtig, blive pænt fed og samtidigt hurtig, endda for alm menneskepenge. Det er en legetøjs bil på samme måde som "Lotus'en" og er garanteret herresjov at suse rundt i en sommerfag. :)
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem

#74 Indlæg af bølle1 »

møffe skrev:
bølle1 skrev:jeg overlever det nok. men det er som at pisse ved siden af når man står op... gør noget som ingen andre gør og få et hak i næsen

med chance for at lyde total fatsvag.. men bestille hva? har netop droppet ideen som nogen forstod længere oppe.
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem

#75 Indlæg af bølle1 »

Westmus skrev:
bølle1 skrev:men gør som en alm gennemsnit dansker... altså ned til en forhandler som har den samme kedelige række af modeller etc.. ja så nul problem

Pjat med dig, der er masser af mulighed i dk for at have en sjov bil, som ingen af naboerne har magen til. Men lige precis at bygge en helt ny er vist det allersværeste og dyreste du kan give dig til ...hvis den altså skal ud og køre på Dk plader.

I øvrigt hvad med at købe en af de gamle originale, den er garanteret ikke mindre sjov at køre rundt i? Det her er f.eks den billigste (men ikke fedeste) på bilbasen:
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Lo ... 000096.htm

Hvis det skal være helt noget åbent, simplet og kvikt, ville jeg måske overveje en beach byggy. Sådan en kan bygget rigtig, blive pænt fed og samtidigt hurtig, endda for alm menneskepenge. Det er en legetøjs bil på samme måde som "Lotus'en" og er garanteret herresjov at suse rundt i en sommerfag. :)

jo men tror det alt sammen kommer til at vente de næste 10 år... eller måske 15-20 år.. så er det også snart pensionstid og tid til at lege og råd til at betale hva det koster for at få lortet testet og godkendt... måske endda meget nemmere at få det på plader :stop:
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
Westmus
Mester Medlem
Geografisk sted: Holstebro

#76 Indlæg af Westmus »

bølle1 skrev:... måske endda meget nemmere at få det på plader ...

Tvivler.... så skal udviklingen da vist vende 180 grader. Om 10 år må man sikkert ikke udskifte så meget som en møtrik på den nye bil, uden at det så er en er EU testet og godkendt møtrik man bruger! :damn:
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#77 Indlæg af BANDIT »

Til den tid er dit motordilemma da løst, der kan den kun fås med el motor :tooth:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
møffe
Mester Medlem
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#78 Indlæg af møffe »

bølle1 skrev:
møffe skrev:

med chance for at lyde total fatsvag.. men bestille hva? har netop droppet ideen som nogen forstod længere oppe.
bestiller en kedelig lagervare bil i standart farverne, sort/hvid eller sølv. kan næsten forestille mig at folk der bestiller en sølv bil i stc,giver et henkastet vrik med hovedet mends de siger, jeg skal bare have en magen til naboen.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
wukshady
Senior Medlem
Geografisk sted: Vendsyssel

#79 Indlæg af wukshady »

møffe skrev: bestiller en kedelig lagervare bil i standart farverne, sort/hvid eller sølv. kan næsten forestille mig at folk der bestiller en sølv bil i stc,giver et henkastet vrik med hovedet mends de siger, jeg skal bare have en magen til naboen.

Det er de mænd der skal ønske sig en bog i julegave. Nemlig bogen "manual til mænd med sure koner"
Besvar