Nos vådt eller tørt
Redaktør: Moderatorer
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
det er meget almindeligt at en std. turbobil laver max tryk ved 3000 rpm. om det så hæver monentet lige så voldsomt som at give den samme motor et skud n2o ved samme omdrejningstal er en anden sag! stor turbo og n2o anlæg samtidig det virker! men selvfølgelig alt kan ødelægges hvis man lader være med at tænke.i DANMARK er n2o stadig mystisk, medens det i CALIFONIEN er langt mere almindeligt og ikke så hemmeligt. læs om det der er efterhånden mange gode bøger om emnet. de fleste dog på engelsk. MVH. søren
-
ander
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Ander> Det er straks værre at lave våd til tør, da man skal have en masse småting som sikkert er dyre. Hvis der er, så køb et brugt såt uden flaske og slanger. Det koster næsten ingenting over ebay
Med hensyn til hvornår man skal bruge NOS skal du allermin. over 2500, men mange har ændret det til 3000rpm. NOS skal heller ikke ramme omdr. begrænseren!
Når jeg kører med nos kan jeg lave nogle geniale starter!! Jeg har kontakt på 1. gearet, så hvis jeg rør gearstangen er der ikke gas, men slipper jeg den, woohoooo.
Så er det nogen tænker: "Jeg har altid hørt at Nos ikke skal bruges i 1.gear?" Men lad os nu´sige man kikser starten og hjulene får for tidligt fat (min skal ramme 4500rpm før knast osv gi'r lyd fra sig) så slipper man gearstangen og så har man næsten reddet den start
Derudover kan man imponere mange brian'r ind gennem byen når man kører 30kmt (de kigger jo beundrene på ens bil), lige holder lidt på ankeret og så jokker den med nos. Kontant røg fra 17"erne + stikflamme bagud ved næste gear(det gør den dog også uden nos
)
Med hensyn til hvornår man skal bruge NOS skal du allermin. over 2500, men mange har ændret det til 3000rpm. NOS skal heller ikke ramme omdr. begrænseren!
Når jeg kører med nos kan jeg lave nogle geniale starter!! Jeg har kontakt på 1. gearet, så hvis jeg rør gearstangen er der ikke gas, men slipper jeg den, woohoooo.
Så er det nogen tænker: "Jeg har altid hørt at Nos ikke skal bruges i 1.gear?" Men lad os nu´sige man kikser starten og hjulene får for tidligt fat (min skal ramme 4500rpm før knast osv gi'r lyd fra sig) så slipper man gearstangen og så har man næsten reddet den start
Derudover kan man imponere mange brian'r ind gennem byen når man kører 30kmt (de kigger jo beundrene på ens bil), lige holder lidt på ankeret og så jokker den med nos. Kontant røg fra 17"erne + stikflamme bagud ved næste gear(det gør den dog også uden nos
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
-
ander
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
-
Juel
- Senior Medlem
- Indlæg: 257
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
NMB1022 skrev:Ander> Jeg kører selv tørnos med 45hk.
Det jeg skriver med Ebay er: At hvis du vil ændre på dit Nos anlæg kan det bedre betale sig at købe et brugt anlæg over ebay (uden f.eks flaske da den er dyr at sende)
Har du nogle gode links hvor man kan læse om det ?? ville gerne ha et kit på min 325i evt..