Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

det er meget almindeligt at en std. turbobil laver max tryk ved 3000 rpm. om det så hæver monentet lige så voldsomt som at give den samme motor et skud n2o ved samme omdrejningstal er en anden sag! stor turbo og n2o anlæg samtidig det virker! men selvfølgelig alt kan ødelægges hvis man lader være med at tænke.i DANMARK er n2o stadig mystisk, medens det i CALIFONIEN er langt mere almindeligt og ikke så hemmeligt. læs om det der er efterhånden mange gode bøger om emnet. de fleste dog på engelsk. MVH. søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Okay det kan jeg godt se man skal bare søre for at bruge det oppe ved de højere omdr..

jeg har faktisk tænkt mig at skifte stemple ringe og lejre inde jeg begynder på n2o

er der nogen der ved hvad sådan et kit koster uden arb. løn??? til en 1,8 zetec E på en mondeo

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Ander> Det er straks værre at lave våd til tør, da man skal have en masse småting som sikkert er dyre. Hvis der er, så køb et brugt såt uden flaske og slanger. Det koster næsten ingenting over ebay

Med hensyn til hvornår man skal bruge NOS skal du allermin. over 2500, men mange har ændret det til 3000rpm. NOS skal heller ikke ramme omdr. begrænseren!
Når jeg kører med nos kan jeg lave nogle geniale starter!! Jeg har kontakt på 1. gearet, så hvis jeg rør gearstangen er der ikke gas, men slipper jeg den, woohoooo.
Så er det nogen tænker: "Jeg har altid hørt at Nos ikke skal bruges i 1.gear?" Men lad os nu´sige man kikser starten og hjulene får for tidligt fat (min skal ramme 4500rpm før knast osv gi'r lyd fra sig) så slipper man gearstangen og så har man næsten reddet den start :-)

Derudover kan man imponere mange brian'r ind gennem byen når man kører 30kmt (de kigger jo beundrene på ens bil), lige holder lidt på ankeret og så jokker den med nos. Kontant røg fra 17"erne + stikflamme bagud ved næste gear(det gør den dog også uden nos :D )

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ps. og så vi jeg lige gi' lqs ret, i Danmark bliver nos stadig betragtet som farligt. Det er alle de nørder som har instaleret det selv uden at vide hvad de har gang i!!
Mange betragter faktisk stadig Nos som snyd :?

Titel:
Det giver jeg dig faktisk ret i altså at mange mener at nos er snyd

Hvad køre du selv med NM1022 våd er tør??? hvor mange heste har du ekstra pga. nos.. og har du andret din motor altså krumtap stemplerne osv..

og du siger at jeg skal købe det inde på ebay uden slanger og flaske???

Titel:
Junior Medlem

der er så her jeg lige vil sige at jeg har et tørt njos anlæg til salg som er helt nyt, til 4000 kr. og det skulle jo være lettere at lave om til våd hvis det er det man ønsker istedet

Mvh
Lars Ringsted

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ander> Jeg kører selv tørnos med 45hk.

Det jeg skriver med Ebay er: At hvis du vil ændre på dit Nos anlæg kan det bedre betale sig at købe et brugt anlæg over ebay (uden f.eks flaske da den er dyr at sende)

Titel:
Senior Medlem

NMB1022 skrev:
Ander> Jeg kører selv tørnos med 45hk.

Det jeg skriver med Ebay er: At hvis du vil ændre på dit Nos anlæg kan det bedre betale sig at købe et brugt anlæg over ebay (uden f.eks flaske da den er dyr at sende)

Har du nogle gode links hvor man kan læse om det ?? ville gerne ha et kit på min 325i evt.. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tider er UTC + 1 time