Side 7 af 8
: 24 dec 2003, 12:49
af Morten VJ
Jeg var træt det skal selvfølgelig være kg
Dvs 12 kg luft til 1 Kg benzin .
Det er rettet.
MVJ
Morten
: 24 dec 2003, 14:58
af Havneren
lqs skrev:sad lige og kiggede på det (sluder) MORTEN skrev tidligere i denne tråd. 12 liter luft til 1 liter benzin? ja der bliver BENZINØKONOMIEN nok ikke helt billig!! tror faktisk heller ikke du nogen sinde vil få motoren startet med det blandingsforhold!!! heller ikke selv om du retter nok så meget i VE. tabellen. MVH. søren
HAHAHAHAHAHA... Nej den holder sku nok ikke helt!!! Den motor ville nok ikke engang kunne turnes pga. kompresionen...

: 25 dec 2003, 17:00
af Morten VJ
Havneren skrev:lqs skrev:sad lige og kiggede på det (sluder) MORTEN skrev tidligere i denne tråd. 12 liter luft til 1 liter benzin? ja der bliver BENZINØKONOMIEN nok ikke helt billig!! tror faktisk heller ikke du nogen sinde vil få motoren startet med det blandingsforhold!!! heller ikke selv om du retter nok så meget i VE. tabellen. MVH. søren
HAHAHAHAHAHA... Nej den holder sku nok ikke helt!!! Den motor ville nok ikke engang kunne turnes pga. kompresionen...

Tja der er nemt nok at blive til grin.
Pga nogle enkelte sprogspassere.
og jeg giver havneren elt ret i at denne motor aldrig ville kunne køre rundt pgaf en væske ikke kan komprimeres på samme måde som en gassart.
MVH
Morten
: 25 dec 2003, 17:14
af Transitfar
Nu ikke så pivet, Morten

.
De 12 L luft er jo blot målt EFTER den nye Helium-kølede (-260 C) intercooler.
Jeg har dog hørt, at denne type intercoolere giver visse frostproblemer, hvis de benyttes sammen med en bestemt type vingeluftmålere...

.
: 25 dec 2003, 17:23
af Morten VJ
Transitfar skrev:Nu ikke så pivet, Morten

.
De 12 L luft er jo blot målt EFTER den nye Helium-kølede (-260 C) intercooler.
Jeg har dog hørt, at denne type intercoolere giver visse frostproblemer, hvis de benyttes sammen med en bestemt type vingeluftmålere...

.
Korrekt hav altid luftmængdemåleren inden i det vame motorrum aldrig ude i den kolde luft sammen med luftfilteret ellers fryser den.
Taler af egen erfaring.
Jeg græder ikke
MVH
Morten
: 25 dec 2003, 22:17
af Havneren
Det er god hummer!
stempler
: 02 jan 2004, 18:31
af kd
Hallo det er en spændene diskusion! Men det var jo ligesom ikke det der blev spurgt om...
: 02 jan 2004, 21:38
af Havneren
Jeg regnede i øvrigt engang lidt på hvor meget det ville give at tage 50gram væk fra hvert slag (altså lette hver stempel/pejlstang med 50g) på en 4 cylinderet motor ved 6000 omdr. Jeg kom frem til et resultat på 0,05hk ca... Ikke voldsomt hva? Jeg er dog lidt i tvivl om min udregning var helt korrekt...
v/h christian
: 02 jan 2004, 21:57
af Morten VJ
Havneren skrev:Jeg regnede i øvrigt engang lidt på hvor meget det ville give at tage 50gram væk fra hvert slag (altså lette hver stempel/pejlstang med 50g) på en 4 cylinderet motor ved 6000 omdr. Jeg kom frem til et resultat på 0,05hk ca... Ikke voldsomt hva? Jeg er dog lidt i tvivl om min udregning var helt korrekt...
v/h christian
Jeg mener ikke at man letter plejlstænger og stempler for effekt-forøgelsens skyld.
Men hovedsageligt for at få skidtet til at holde ved forøgede omdrejninger.
MVH
Morten
: 03 jan 2004, 12:04
af Havneren
Det er jo det, men derfor kunne det jo være meget sjovt at regne lidt på det af lige vel. Specielt efter en diskusion med Søren, hvor det så endte med at jeg selv modbeviste mine egne argumenter

. Men så blev man jo bare lidt klogere igen.