luftfiltere med meget flow...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#61 Indlæg af VRT »

møffe skrev:nu er det ikke sikkert der er plads, men et par stykker af dem her kan ofte godt følge med et godt stykke op af effektstigen

http://www.ford-klub-danmark.dk/FKDforu ... 89&posts=6

der er billeder på siden.

Hvor kan man købe sådan en alu-tragt?
Jeppe 205 GTI
Junior Medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30 nov 2006, 12:01

#62 Indlæg af Jeppe 205 GTI »

grydesvamp skrev:Nu kender jeg ikke så meget til de billige kopier af hKS padehatte filteret men den 250kr's model jeg har er ikke noget at råbe hura for.

Men i det originale (og halv dyre) HKS filter er der en fin tragt / konus som giver en del flow/effekt i sig selv.

jeg har desværre ikke udskrifterne fra Landbergs RulleFelt men vi prøvede først med filter derefter uden og til sidst kun med tragten (uden skum)

forskellen på ren rør og med tragt lå hvis på omkring 40hk! (jeg husker det ikke præcis men det er en betydelig forskel)

bilen havde omkring 550hk.

filtrene er pæne og koster hvis ca 1000kr pr stk.


Simotafilteret (det jeg linkede til) har også indbygget tragt... :D Uden at have stået med et HKS-filter i hånden, tror jeg forskellen er minimal på de to - pånær prisen :gnaek:
Mvh. Jeppe
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#63 Indlæg af m power »

jeg har bygget et 500hk audi quardro projekt for en, og der blev der i første omgang brugt et af de simota filtre ( hks look ) og der smed den 485hk.

den er nu opgraderet med fullrace bananmanifold og et stort original hks paddehattefilter og der giver den også 485hk men med ca 0,1 bar mindre tryk.

effekt kurven er dog blevet bedre,men det skyldes nu nok den nye fullrace bananmanifold
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#64 Indlæg af møffe »

Lindahl skrev:
møffe skrev:nu er det ikke sikkert der er plads, men et par stykker af dem her kan ofte godt følge med et godt stykke op af effektstigen

http://www.ford-klub-danmark.dk/FKDforu ... 89&posts=6

der er billeder på siden.

Hvor kan man købe sådan en alu-tragt?


ved det faktisk ikke, jeg køre med et JR filter på min sierra med samme model tragt.

filteret købes i UK, kan ikke lige huske om det ikke er grahamgood der forhandler den. men de findes på ebay.co.uk som et cosworth GR.A filter
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#65 Indlæg af VRT »

møffe skrev:
Lindahl skrev:
møffe skrev:nu er det ikke sikkert der er plads, men et par stykker af dem her kan ofte godt følge med et godt stykke op af effektstigen

http://www.ford-klub-danmark.dk/FKDforu ... 89&posts=6

der er billeder på siden.

Hvor kan man købe sådan en alu-tragt?


ved det faktisk ikke, jeg køre med et JR filter på min sierra med samme model tragt.

filteret købes i UK, kan ikke lige huske om det ikke er grahamgood der forhandler den. men de findes på ebay.co.uk som et cosworth GR.A filter

Jeg havde misforstået konceptet lidt. Jeg troede tragten skulle sidde indvendigt i filteret. Synes at huske, at en tragt i luftfilteret potentielt kan forbedre flowet markant!?
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#66 Indlæg af møffe »

tragten er en del af filteret, den sidder i hele enden af den. og den skulle kunne flowe en del hk. af en eller anden grund har K&N dk den bar ikke, og kender ikke til den da jeg spurte for en 3-4år siden. cosworth folk har dog kørt med den så længe jeg kan huske tilbage.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar