grydesvamp skrev:Nu kender jeg ikke så meget til de billige kopier af hKS padehatte filteret men den 250kr's model jeg har er ikke noget at råbe hura for.
Men i det originale (og halv dyre) HKS filter er der en fin tragt / konus som giver en del flow/effekt i sig selv.
jeg har desværre ikke udskrifterne fra Landbergs RulleFelt men vi prøvede først med filter derefter uden og til sidst kun med tragten (uden skum)
forskellen på ren rør og med tragt lå hvis på omkring 40hk! (jeg husker det ikke præcis men det er en betydelig forskel)
bilen havde omkring 550hk.
filtrene er pæne og koster hvis ca 1000kr pr stk.
Simotafilteret (det jeg linkede til) har også indbygget tragt... Uden at have stået med et HKS-filter i hånden, tror jeg forskellen er minimal på de to - pånær prisen
ved det faktisk ikke, jeg køre med et JR filter på min sierra med samme model tragt.
filteret købes i UK, kan ikke lige huske om det ikke er grahamgood der forhandler den. men de findes på ebay.co.uk som et cosworth GR.A filter
Jeg havde misforstået konceptet lidt. Jeg troede tragten skulle sidde indvendigt i filteret. Synes at huske, at en tragt i luftfilteret potentielt kan forbedre flowet markant!?
tragten er en del af filteret, den sidder i hele enden af den. og den skulle kunne flowe en del hk. af en eller anden grund har K&N dk den bar ikke, og kender ikke til den da jeg spurte for en 3-4år siden. cosworth folk har dog kørt med den så længe jeg kan huske tilbage.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS