: 09 nov 2009, 19:30
løst regnet så 100000 før skattefar graver penge ud af r*ven på mig 
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
en MT75 rwd box koster ca 500-1500kr en zetec blacktop koster ca 5500kr ved en hugger. ellers kender jeg en på SJ der er ved at hugge en 4x4 dohc op. der kan du sikkert købe det hele en del billigere end de 12k.bølle1 skrev:så lige en westfield med Zeta/Zetec og en mt75 gearkasse.. så nu er det bare op til myndighederne ang at samle selv....
hva kan sådan en Zeta/Zetec mon stå i brugt? har kun en pris på 2.0 DOHC og diverse drivaksler samt 4x4 gearkasse der lyder på ca 12000
bølle1 skrev: eller 800 kg når der er 120 hk i... der vil være rigeligt med skub i til mit behov, men der er nok andre der vil kalde det en søndagsbil..
Westmus skrev:Hvis det bare skal være en søndags-tøffe-rundt bil kunne jeg måske godt undre mig lidt over valget af bil. Tror jeg ville have valgt noget med lidt mere "bil" i så, ala en gammel engelsk sportsvogn eller i den retning. Sådan en her er vel nærmest gadebilernes svar på en formel racer?
Tja, den er ikke meget forkert... engelske sportsvogne har altid set meget sjove ud, og kommer i mange afskygninger
Uden af have prøvet sådan et køretøj forstiller jeg mig i hvert fald noget som er meget lidt komfortabelt ved bare landevejshastighed, men som til gengæld skriger på at blive smidt rundt i svingene. 800kg/120Hk er jo kun en anelse "vildere" end en standard GTI bil...GAB, siger jeg altså som en der har passeret de 40 år. Vil man ikke køre "råddet", skal man da i det mindste kunne få den der WOW fornemmelse hvor man lige trykkes i sædet, hvis man vipper med speederen.Jo, men man skulle jo også lige kunne betale sig fra det, forsikring er jo det samme om man kun køre 52 dage om året eller 365.. og diverse afgifter lige så.. men ja så kunne man sige WOW mere end en gang.. når man køre og når rudekuverten er der
Et eller andet sted ville jeg egenligt tro at sådan en eller anden "variabel-ventils" Honda motor villle passe godt til sådan en bil. Pænt med effekt og masse af omdrejninger hvis man får lyst til at gi den kniven.
Ikke dum ide... og fabrikken skal jo bare lave ophæng punkter i rammen der passer, men det hjælper lige fedt hvis de ikke kan eller har lyst til at sætte deres navn og stempel på en lap papir at det overholder EU regler.. det vil dem der laver go-karts til nummerplader gerne... hmm... ja måske man skulle få sig sådan en og så ud og fræse på motorvejen.. det vil da være spændende kørsel på topplan
møffe skrev:LOL. duratec 2,0 med cosworth knaster og banan giver ca 190hk og godt 200nm over et bredt område. og det er en alu motor. 1,8 modellen fra mondeo kan give ca det samme.
sådan en skal bare smides i. og så afsted.
Westmus skrev:bølle1 skrev: eller 800 kg når der er 120 hk i... der vil være rigeligt med skub i til mit behov, men der er nok andre der vil kalde det en søndagsbil..
Hvis det bare skal være en søndags-tøffe-rundt bil kunne jeg måske godt undre mig lidt over valget af bil. Tror jeg ville have valgt noget med lidt mere "bil" i så, ala en gammel engelsk sportsvogn eller i den retning. Sådan en her er vel nærmest gadebilernes svar på en formel racer?
Uden af have prøvet sådan et køretøj forstiller jeg mig i hvert fald noget som er meget lidt komfortabelt ved bare landevejshastighed, men som til gengæld skriger på at blive smidt rundt i svingene. 800kg/120Hk er jo kun en anelse "vildere" end en standard GTI bil...GAB, siger jeg altså som en der har passeret de 40 år. Vil man ikke køre "råddet", skal man da i det mindste kunne få den der WOW fornemmelse hvor man lige trykkes i sædet, hvis man vipper med speederen.![]()
Et eller andet sted ville jeg egenligt tro at sådan en eller anden "variabel-ventils" Honda motor villle passe godt til sådan en bil. Pænt med effekt og masse af omdrejninger hvis man får lyst til at gi den kniven.