Havneren skrev:Henrik>
Ja... Han omtaler godt nok burn rate og hvorfor 20 graders avancering kan være bedre en 30 grader forskellige typer at motore imellem - Men det er ikke noget han blander AFR forholdet/densiteten ind i dog. Han holder det i stedet til at handle om forbrændingskammerats udformning - Altså rent motorkonstruktions mæssigt. Også noget jeg studsede lidt over, men han har nok bare valgt ikke at omtale det for at holde det lidt mere basalt og kun omkring selve "banken" og hvad der reelt er, tror jeg...
V/h Christian
Når han så har forbrændingskammeret blandet ind i det, plus kompressionsforholdet, (det statiske!!) hvorfor har han så glemt knastakslerne, og også densiteten??
Man skulle tro han ikke havde hørt om dynamisk kompressionsforhold....
Man kan jo sagtens lave en motor med 1:15 i kompressionsforhold, køre 2bar ladetryk på, og tænde 45grader før top, blot densiteten er tilstrækkeligt dårlig. Det kan godt være han har "valgt" at undlade det, men så er det useriøst, og misvisende.