Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Forstår ikke helt hvor du spørger bemmer. Det lader til du har svar på alt.
MVh Finn
Og det lader til du tror meget Finn.
Er dette kun et spørgeforum, om jeg må spørge?
Er det ikke muligt f.eks bare drøfte noget?
Det som var den overordnet mening med mit indlæg var, at høre hvorledes andre gør for at finde det ultimative fortændings punkt, eller hvad der ligger til grund for det valgte fortændings punkt i deres tuning samt bidrage med min egen erfaring.
Er der noget galt i det?
Jeg har selv haft en Saab 900 Turbo med APC, den fik et ladeluftkøler kit og igennem et svensk bilblad, fik jeg kontakt med omtalte svensker( det her er tilbage i 85) som fortalte om hvorledes der skulle monteret nogle modstande i APC boksen. Det gav fra 145 til 170hk.
Senere i livet stødte jeg på en hjemmeside, hvor de havde monteret et APC system på en Volvo 240 turbo og på den side, fandt jeg det klip som jeg postede i blåt, det indeholdt oplysningen, hvad de tre potmeterer havde indflydelse på, det gemte jeg, hvis jeg skulle få en Saab igen, at det så ikke var en helt korret oplysning, kunne Morten oplyse(hov der var noget jeg ikke vidste
) med refererence til et link med masser af info vedr. APC.
APC systemet var oppe at vende i tråden tidligere og vi snakke jo om fortænding og tændings bank.
Så jeg synes ikke emnet falder ikke helt ved siden af, hvad tror du Finn?
Bemmer