Side 6 af 8

: 12 aug 2004, 19:41
af JBO
Hvad med og monter Megasquirt i stedet :wink:

: 12 aug 2004, 19:55
af Westmus
[quote="kitcarlasse"]
Så prøvede jeg iflg Anders råd fra Carcentre (førende alfa værksted) at afmontere det lille relæ der sidder ved siden af computeren (oktan-relæ'et) - INTET resultat - INGEN ÆNDRING :cry:
quote]

Ingen ændring....overhovedet?? så er der da også noget helt galt. Hvis man ændre på oktanvælgeren skulle tændingen jo gerne flytte sig! Hvor meget ved måske den omtalte Anders.

Selv om du skriver nyt originalt ledningsnet, er du så 100% på at alt er korrekt tilsluttet. Fabrikkerne finder jo sommetider på at lave små ændringer midt i det hele. Således at der findes flere varianter af den samme del.
Bare lige for at udelukke den mulighed. Du har jo vist efterhånden prøvet at skifte alt det der er forbundet til ledningerne.

: 12 aug 2004, 20:11
af kitcarlasse
Tja det er i hvert tilfald magen til det på min Alfa 33 1,7 16v fra 91 !!!!
ingen forskel her :wink:

Nej mystisk nok kan jeg hverken høre eller mærke forskel når oktan relæet er væk eller om det er på ? heller ikke ved koldstart ?

: 13 aug 2004, 04:39
af mh
vi må lige finde en dag jeg kan komme op og kigge igen..... det skal fandme virke.. BASTA....

: 16 aug 2004, 20:40
af kitcarlasse
Der må da være en eller anden anordning der avancere tændingen når motoren belastes ??? Alt kan ikke være fast programmeret - hva når bilen skal op af bakke, eller har mange personer med osv... der må da være en MAP sensor på sådan et Bosch Motronic 4,1 system ?????
Hvordan ellers avancere den tændingen ved belastning ?? da ikke kun via pick'up og følerkrans !!!!

:?: :?: :roll:

: 16 aug 2004, 21:59
af Gæst
Er din kat færdig

: 16 aug 2004, 22:20
af mh
no kat on....... men det vil heller ikke have noget at sige i tændings øjemed.......

: 16 aug 2004, 23:53
af Westmus
kitcarlasse skrev:Der må da være en eller anden anordning der avancere tændingen når motoren belastes ??? Alt kan ikke være fast programmeret - hva når bilen skal op af bakke, eller har mange personer med osv... der må da være en MAP sensor på sådan et Bosch Motronic 4,1 system ?????
Hvordan ellers avancere den tændingen ved belastning ?? da ikke kun via pick'up og følerkrans !!!!

:?: :?: :roll:



Mener du den funktion som vacumdåsen på en almindelig tænding har?

Det beregner computeren sandsynligvis selv ud efter forholdet mellem motorens omdrejninger og gasspjældenes stilling. Så har du jo egenligt en "måling" for vacumet i manifolden.

: 17 aug 2004, 00:14
af martin306xsi
Så vidt jeg husker er MAP- sensoren placeret som en del af boksen, og da den er prøvet udskiftede er denne mulighed også udelukket :(

: 17 aug 2004, 00:16
af martin306xsi
Så vidt jeg husker er MAP- sensoren placeret som en del af boksen, og da den er prøvet udskiftede er denne mulighed også udelukket :(