Ny til programmerbar motorstyring. Vems på en B230FT

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Spagme
Nyt Medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 02 feb 2012, 22:36
Geografisk sted: Sønderjylland

#51 Indlæg af Spagme »

En lille update.

http://gratisupload.dk/vis/674024/


Den laver lidt underligheder med tomgangen ca. 30 sek inde. Men det er vidst fordi kurven til tomgangsmotoren ikke går lige ned. Får jeg lige rettet.

Udover det er der rettet i tabellerne så tallene passer lidt bedre. Eller hvad syntes i?

Der er derefter kørt lidt VE Analyzer og syntes egentlig det ser nogenlunde fornuftigt ud. Mangler stadig en del af VE tablen. Hvad syntes i ellers til config´en og loggen? acc. tilskud har jeg også sat lidt op så den ikke får et skud frisk luft lige når man træder på pedalen. Dog ved jeg ikke hvorfor den bliver ved med at lyse i Launch oppe i toppen.

Kom endelig med jeres meninger.

Mvh. Henrik
peter_jensen
Junior Medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 16 sep 2007, 18:13
Kontakt:

Vems

#52 Indlæg af peter_jensen »

Som skrevet før skal du rette lambda reg. til følgende

www.vems.dk/cart/imagess/lambda.jpg

/Peter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#53 Indlæg af Morten VJ »

Peter det var på et Vems system styret af en dyseudgang.
Der fik dioden.
Selv bruger jeg en betydeligt lettere dreven fra en Honda.

Henrik Det ser ud til at du er ved at ramme ve tabellen noget bedre.
Forhåbentligt giver det udslag i en bedre økonomi.
Men du begynder stadig lambdareguleringen, inden du har afsluttet opvarmnings tilskuddet.
Hvorfor det ?
+ du kærer med opvarmnings tilskuddet noget længe.
Min feks afslutter det tilskud ved 70 grader, du afslutter det ved 79 grader.
Og starter lambdareguleringen ved 50 grader :?: :?: :?:

Regulering af tomgang det skal du først bekymre dig om.
Når du har fået justeret Ve tabellen ind, og andre tilskud.
Ps. din batterispænding ser lidt lav ud.
Maks spænding indikeret er 13,45v
En normal ladespænding ligger på omkring 14 volt i denne temperatur.
Så enten lader generatoren ikke helt nok. eller du har nogle dårlige forbindelser, der skal kigges efter.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
peter_jensen
Junior Medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 16 sep 2007, 18:13
Kontakt:

Vems

#54 Indlæg af peter_jensen »

Henrik

Formoder at det var en sort Volvo lol. Og det kom til at virke.
Der er monteret fylback på alle dysse udgange men et godt råd er monter altid filteret/dioden så tæt på støjkilden som det er muligt.
Jeg ved at der har indsneget sig en lille fejl i Ms IAC koden så det er måske derfor at det har givet problemer med disse ventiler.
Desværre kan jeg se at han bruger firmware version 1.1.70 og den nyeste er 1.1.98 så der er lavet 28 nye versioner siden. Derfor skal styringen opdateres på et senere tidspunkt.

Jeg starter selv lambda reguleringen ved ca. 50 grader og bilen behøver ikke mere benzin ved den temperatur men der kommer selvøllige an på hvad denne typ. motoren siger til det.
Korrekt kurven for benzin tilskud kan rettes ned til 60-70 grader men vi skal lige huske at Henrik er helt grøn og der er mange ting man skal lære.

/Peter
Spagme
Nyt Medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 02 feb 2012, 22:36
Geografisk sted: Sønderjylland

#55 Indlæg af Spagme »

Hej igen.

Jeg er som altid meget glad for jeres feedback herinde fra.

Jeg har ikke rørt noget på bilen siden Torsdag, og kommer heller ikke til det før efter d. 5 marts. Da jeg lige skal have 14 dages ferie på Filipinerne. Så der bliver en lille pause nu her.

Men nu er tomgangen nogenlunde fornuftig. Warm up fasen skal lige rettes lidt til. Men jeg vil starte med at fokusere på VE tabellen. Altså få hele tabellen til at passe så godt som muligt. Derefter kommer alt fin justeringen i opvarmningsfasen, start osv. Til sidst skal der så bygges noget ladetryksstyring på, så den kommer op på de 200 hk. Men det er nok ikke før om et par mdr.

Men i vil høre fra mig når jeg kommer igang med projektet igen.

Endnu engang mange mange tak for hjælpen indtil videre.

Mvh. Henrik
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#56 Indlæg af dykkerdahl »

Noget nyt?
Nissan 200sx
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#57 Indlæg af Mads B (dk) »

er det kommet til at virker perfekt ?
Billede
Spagme
Nyt Medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 02 feb 2012, 22:36
Geografisk sted: Sønderjylland

#58 Indlæg af Spagme »

Hey gutter.

Bilen kører sådan nogenlunde. Kan fint holde til de 0,6 bar, og trækker også jævnt osv.

Nu skal jeg snart til at igang med den igen (der kom lige en ferie og et huskøb i vejen)

Planen er at få tomgangsmotoren til at fungere ordentligt. Den kører pt i nødkørsel tilstand. ca 750 omd. konstant når den er varm.

Udover det skal der monteres en ladetryksventil og trykket skal hæves til hvad? 0,9 eller 1,0 bar. skulle gerne give lige over 200 hk.

regner med at skulle igang med den indenfor de næste 14 dage, skal lige have nyt batteri til den bærbare, og have læst lidt op på det hele. Men jeg kommer helt sikkert til at skulle noget hjælp til den ladetryksventil.

Mvh Henrik
Besvar