3sgte krumtap til 500+ hk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#51 Indlæg af Westmus »

HenrikGM skrev:Billedet i mit hovede lige nu er 250 førstegangstunere med hver sin blok på række ved en betonkanon med udlæggerbånd...

Det var sikkert også noget i den stil der blev brugt, den gang da de første kom på at man kunne forstærke/stabilisere en motorblok ved at fylde noget stift i hulrummene. :lol:

I øvrigt siger en hurtig tur google at jeg ikke er den første med tanken, der kører allerede hårdt pumpede Toyota'er, Honda'er og lignende rundt med "beton forstærkning" af blokken. :)
Brugeravatar
beyer
Senior Medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: sjælland
Kontakt:

3sgte

#52 Indlæg af beyer »

ro på mkuhre.... sidder olefilteret i blokken er det er gen 1 eller 2 , sidder den i et delvis alu og stål bundkar er det gen 3 og op .....
du har altså en cen 2 , en anden ting var at du før skrev boret 1mm op , og nu kun 0,5mm det har også en del at sige, den skal nok holde til dine 500hk , men har du planer om 1-300 mere , er det nu du skal skifte .... og med hensyn til 5sfe , så kan alt fra 3sgte bruges , på nær stempler da de er 1mm mindre i dia , men køber man dem i 1mm overstr så er 5sfe good to go....eneste ting der skal laves er oil under squirt , men den kan jeg klare gennem rambeyperformance, og lige pt er jeg den i dk der har flest hk på denne type motor .... til vinter rykker vi på methanol , og så skal jeg fortælle dig on std krumtappen kan holde til 800+" jyske ;) "hk.....
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#53 Indlæg af MKuhre »

nej desværre :/ fandt lige nogle billeder og kan se at det er 3gen tog nogle billeder under den igår og filteret sidder i bunden hvis det var 1-2gen ville det sidde til højre for turbo'en ikke ? så er sikker på at de desværre er en gen 3. kan ikke helt tyde hvad stemplerne er men det finder jeg ud af her senere idag. men så længe det ikke er både plejlstænger og stempler der skal skiftet så kunne det være at det skulle blive en af jeres 5sfe :) hvis 3sgte plejlstængerne passer :) har du et nr jeg kan fange dig på ?

ellers er min mail matias.kuhre@gmail.com
Brugeravatar
beyer
Senior Medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: sjælland
Kontakt:

3sgte

#54 Indlæg af beyer »

30886742 efter kl 18 ;)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#55 Indlæg af MKuhre »

super mange tak jeg giver dig et kald efter 18 idag ! :) god dag !
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#56 Indlæg af MKuhre »

Westmus skrev:
HenrikGM skrev:Billedet i mit hovede lige nu er 250 førstegangstunere med hver sin blok på række ved en betonkanon med udlæggerbånd...

Det var sikkert også noget i den stil der blev brugt, den gang da de første kom på at man kunne forstærke/stabilisere en motorblok ved at fylde noget stift i hulrummene. :lol:

I øvrigt siger en hurtig tur google at jeg ikke er den første med tanken, der kører allerede hårdt pumpede Toyota'er, Honda'er og lignende rundt med "beton forstærkning" af blokken. :)


haha kan jeg også lige se for mig :D

men det lyder ikke helt dumt :D men tror bare ikker det dur når der er mellem cyllenerne :D tror ikke stemplerne bliver galde for at svømme i beton ;)
Besvar