Turbo på 2.0 DOHC ford motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#51 Indlæg af bølle1 »

godt spørgsmål... igen lige en ting jeg ikke har overvejet, men så vidt jeg husker så er det først fra gearkasse der er forskel.. men ud og google igen :-D
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#52 Indlæg af bølle1 »

http://www.cosworth.hu/content/hasznos/ ... %204x4.pdf

bagtil ligner det jo en normal gearkasse og udtag til forhjul vender fremad ca halv fremme på kassen....

Hvor kommer bundkar lige ind på de tegninger?
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#53 Indlæg af bølle1 »

http://www.madabout-kitcars.com/kitcar/kb.php?aid=136

den røde prop er til træk på forhjul
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#54 Indlæg af bølle1 »

http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/MT ... nggear.jpg

her en mtx75 gearkasse og zetec

forskel på gearkasse er at der lige før gearstang er sat en fordeler på.. så jeg tror ikke der bliver problemer
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#55 Indlæg af mh »

bølle1 skrev:http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/MT75_Gearbox/Images/enggear.jpg

her en mtx75 gearkasse og zetec

forskel på gearkasse er at der lige før gearstang er sat en fordeler på.. så jeg tror ikke der bliver problemer


Tastefejl - en MT75 boks... en MTX75 er en forhudstrækker kasse...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#56 Indlæg af bølle1 »

havde lige fstyr i røret, faktisk afhænger det hele af om fabrikken udfylder dataerklæring.. hvilket jeg ikke tror er noget problem :gnaek:
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#57 Indlæg af bølle1 »

og ja... videoen længere oppe er med en 320 hk motor... så jeg takker sku mig selv for ikke at vælge mere end 120.. det første er total gakgak.. bilen vejer nemlig kun 520 kg med den (sind)syge motor
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#58 Indlæg af lqs »

nu er det en total letvægtsmodel, der nok yder mere en de 320hk!
en alm model (730kg fuld tank unden fører)med en ca 300hk cossiemotor er egentlig ikke så voldsom i 2Wd udgaven. gaspedalen har faktisk mere end en stilling... ved ikke om det er en erfaring der først kommer med alderen?
MVH søren
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#59 Indlæg af bølle1 »

lqs skrev:nu er det en total letvægtsmodel, der nok yder mere en de 320hk!


nah, har googlet lidt og fundet ud af at videoen viser en på 520 kg køreklar vægt med 320 HK :wink:

lqs skrev: gaspedalen har faktisk mere end en stilling... ved ikke om det er en erfaring der først kommer med alderen?


ja alt efter hvem du spørger... men kan da sige jeg har passeret de 32 og kørt uafbrudt bil 10 timer hver dag uden at holde så meget som en dags ferie.. og idag så har jeg bare skiftet til større rat... så jeg vede rigeligt om vægt kontra hk og fart til at det er total ligemeget om jeg får mig en bil på 520 kg eller 800 kg når der er 120 hk i... der vil være rigeligt med skub i til mit behov, men der er nok andre der vil kalde det en søndagsbil.. og det vil sku være helt fint for mig, det er nemlig det jeg køber den til :tooth:
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#60 Indlæg af lqs »

ja.. det med ydelsen er naturligvis ens eget valg.
hvad regner du med bilen løber op i kroner?
MVH søren
Besvar