Side 6 af 7
: 24 jul 2007, 18:32
af lqs
det er ikke noget problem at justere FELTET så ydelsen opgives til de 600+hk!
nu virker det jo som det er en ret seriøs bil. har i prøvet at spørge jer selv om hvad den skal bruges til? se evt tråden om 10sek biler. sprængtæppet kan købes hos bla SUMMITRACING for billige penge. det er en god ide, bestemt! men prøv at lave bilen så den passer ind i en klasse. buret er godkendt skriver du. af hvem? til hvad? forstå dette rigtigt. det er blot en advarsel mod at bruge masser af tid/penge til ting der ikke må køre nogen steder. kontakt mig gerne per pm, hvis i har brug for oplysninger om hvor div regler mm findes. MVH søren
: 24 jul 2007, 19:53
af grydesvamp
du har fået pm.
nej jeg ved skam godt at man kan få et rullefelt til at vise næsten hvad det skulle være, men problemet var at softwaren kun gik til 520hk første gang og bilen fortsatte kurven ovenud.
siden flemming så fik justeret feltet ordenligt fungerede det hele upåklageligt at bilen så "kun" har 509hk er så en anden sag.

: 24 jul 2007, 20:06
af HenrikGM
lqs har en vigtig pointe her:
Hvad skal bilen bruges til?
Gaderace? (Ydelsen nærmest dikterer at der skal være tale om ulovligheder)
Streetrace efter DASUs skrevne reglement?
Dragrace efter DASUs skrevne regllement?
Race efter eet eller andet ukendt, udefineret reglement der tilpasses på dagen, herunder visse meget store arrangementer?
Jeg synes det er et fedt projekt. Ingen tvivl om det. Men det er brandærgeligt at bygge noget som måske ikke kan godkendes til det man gerne vil køre. Diskussionen er derfor vældigt nødvendig, men nok ikke lige i denne tråd.
Men det er vær at holde i tankerne når man bygger.
: 25 jul 2007, 00:43
af grydesvamp
bilen skulle meget gerne bruges til lidt af hvert..

planen om wheeliebar er efter en go snak med lqs blevet lagt på hylden og vi vil prøve os lidt mere frem med spær, dæk og ikke mindst TC

: 25 jul 2007, 23:58
af Havneren
Hvad var det der var galt med firehjulstrækket?
: 26 jul 2007, 10:53
af grydesvamp
forhjuls træk er på en måde sjovere da han så godt som er garanteret en plads i top 5 hvis han altså kan få bid hvorimod 4wd sluger en masse heste og koster dyrt at lave (selvom han har købt dem )

: 26 jul 2007, 12:46
af Westmus
grydesvamp skrev:forhjuls træk er på en måde sjovere da han så godt som er garanteret en plads i top 5 hvis han altså kan få bid....
Tja er man med 500hk så ikke også der oppe hvor der er mere at hente i at arbejde med greb/undervogn end at lede efter yderligere 50-100hk? Hvis der allerede nu kæmpes med at få bid bliver det vel bare endnu værre. Det man smider i dårlig start og hjulspind skal der rigtigt mange heste til at trække hjem i den anden ende. Det er vel af precis sammen grund seriøse dragrace folk er så fokuserede på deres 60 fods tid.
Det må også være uhyggeligt svært at køre stabile og hurtige tider hvis man hele tiden skal kæmpe med en bil der helst vil lave hjulspind i vildskab. Men der er måske ikke meget at hente på en forhjulstrækker så længe vi ikke snakker varme slicks og klister på asfalten?

: 26 jul 2007, 20:05
af klyfax
Så vidt jeg hørte så lavede den hvide corolla bare spind på varme MT dæk med 559 hk til DHB. Så greb i en forhjuls trækker er ik bare brede MT dæk... Undervognen har også en hel masse at sige...
: 29 jul 2007, 22:24
af Havneren
grydesvamp skrev:forhjuls træk er på en måde sjovere da han så godt som er garanteret en plads i top 5 hvis han altså kan få bid
Ok... Det argument giver SLET ingen mening i min verden!!!
Det ville give mening, hvis det var en ren racerbil og hvis der var penbge præmier.
: 30 jul 2007, 00:17
af grydesvamp
som sagt er stumperne på lager, men bilen kan nemt laves klar til syn som den står nu (hvilket også tæller lidt) derfor.
men bilen bliver igen monteret med en vw tdi gearkasse så der kun er 3 gearskift på 402m.
100% spær
tracktion controle
vand/metanol imdsprøjtning monteret.
ny 25L plastik tank monteret samt ny brandvæg dertil.
transporter køler monteret.
mangler lige de sidste stumper til i morgen aften hvor vi skal ned til rh motorsport og ha rullet den ind ( primært tænding) så målet ligger på 550 hk.