Godkendelse af bil med turbo motor??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#51 Indlæg af Wildert »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Hvad er det nøjagtig du vil vide, så skal jeg da gladeligt svarre efter bedste evne...


Jamen jeg magter da så glimrende at citere mig selv fra forrige side:

"@Finn:
Hvad med at fortælle HVORDAN den er synet og indregistreret"
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#52 Indlæg af K-FINN »

Wildert skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Hvad er det nøjagtig du vil vide, så skal jeg da gladeligt svarre efter bedste evne...


Jamen jeg magter da så glimrende at citere mig selv fra forrige side:

"@Finn:
Hvad med at fortælle HVORDAN den er synet og indregistreret"


Kunne bare ikke lige se hvad syn af en orginal turbo bil, har noget at gøre med syn af EFTER monteret turbo...
Jeg er jo bare kørt til syn.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#53 Indlæg af Wildert »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Kunne bare ikke lige se hvad syn af en orginal turbo bil, har noget at gøre med syn af EFTER monteret turbo...
Jeg er jo bare kørt til syn.
MVh Finn


Der spørges bl.a. også til at det vides at der findes en original RHD Starlet her i landet, synet og godkendt, indregget osv. - Du svarer at du er personen med den pågældende Starlet.
Eftersom at diskussionen OGSÅ efterhånden gik på hvordan lige præcis det havde ladet sig gøre siden at Toyota DK ikke vil udlevere en typegodkendelse, så var det jo måske nærliggende at stille spørgsmålet til ham der har bilen => DIG. Hvis det er sådan et kunststykke - hvad skal der så til?

Hvis du bare er kørt til syn, hvad så med typegodkendelsen som er så svær at skaffe? Hvordan er du sluppet for at bruge den hvis det er tilfældet, alternativt hvordan har du skaffet den.

Jeg respekterer hvis du af den ene eller den anden måde ikke kan fortælle det, men det her katten om den varme grød er lidt trættende.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#54 Indlæg af K-FINN »

Wildert skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Kunne bare ikke lige se hvad syn af en orginal turbo bil, har noget at gøre med syn af EFTER monteret turbo...
Jeg er jo bare kørt til syn.
MVh Finn


Der spørges bl.a. også til at det vides at der findes en original RHD Starlet her i landet, synet og godkendt, indregget osv. - Du svarer at du er personen med den pågældende Starlet.
Eftersom at diskussionen OGSÅ efterhånden gik på hvordan lige præcis det havde ladet sig gøre siden at Toyota DK ikke vil udlevere en typegodkendelse, så var det jo måske nærliggende at stille spørgsmålet til ham der har bilen => DIG. Hvis det er sådan et kunststykke - hvad skal der så til?

Hvis du bare er kørt til syn, hvad så med typegodkendelsen som er så svær at skaffe? Hvordan er du sluppet for at bruge den hvis det er tilfældet, alternativt hvordan har du skaffet den.

Jeg respekterer hvis du af den ene eller den anden måde ikke kan fortælle det, men det her katten om den varme grød er lidt trættende.


Min starlet er hentet fra japan, men var lige en tur forbi england, hvor den blev synet...
Efter som den er synet i et EU land, og jeg havde synspapire fra england, gik den igennem syn, uden problemmer...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#55 Indlæg af Wildert »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Min starlet er hentet fra japan, men var lige en tur forbi england, hvor den blev synet...
Efter som den er synet i et EU land, og jeg havde synspapire fra england, gik den igennem syn, uden problemmer...


Fremragende - tak :D.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#56 Indlæg af K-FINN »

Wildert skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Min starlet er hentet fra japan, men var lige en tur forbi england, hvor den blev synet...
Efter som den er synet i et EU land, og jeg havde synspapire fra england, gik den igennem syn, uden problemmer...


Fremragende - tak :D.


Ingen problem, vil da gerne hjælpe. :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
allan_84
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 18 jun 2004, 23:11
Geografisk sted: østjylland, horsens
Kontakt:

#57 Indlæg af allan_84 »

nu bliver jeg nysgeri,, he he, må man spørge om det var et importfirma der fik det ordtnet i england eller hvordan fant du ud af måden at gøre det på.?

eller var det egentlig en bil der var importeret til england af en der over som du så har købt bilen af?
det skal have moment, om det benzin eller diesel er sku ligemeget.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#58 Indlæg af K-FINN »

Vidste det ville give mindst bøvl at lade import firma'et syne den i england først.For da jeg havde de engelske synspapire, blev der ikke stillet spørgsmål.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
nibdk
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Frederikssund

#59 Indlæg af nibdk »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Vidste det ville give mindst bøvl at lade import firma'et syne den i england først.For da jeg havde de engelske synspapire, blev der ikke stillet spørgsmål.
MVh Finn


Jeg læste også det fif med at få den synet i udlandet i seneste bilmagasinet med den Cobra, der stod dog noget med at den skulle have været på engelske plader 3 måneder før den bare kunne godkendes i Danmark. Gjorde du også det?

Mvh Niels
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#60 Indlæg af Havneren »

Det med de tre måneder er en skrøne - Der står intet i EU direktiverne om 3 måneder...

V/h Chr
Besvar