Side 6 af 12
: 10 nov 2006, 08:16
af lqs
cossiemanden skrev:HenrikGM skrev:cossiemanden skrev:Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?
Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.
Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.
Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.
Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH soren
: 10 nov 2006, 08:40
af K-FINN
lqs skrev:cossiemanden skrev:HenrikGM skrev:cossiemanden skrev:Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?
Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.
Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.
Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.
Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH soren
Ja 290hk/L enda på standard 20v N/A topstykke, og standard knaster.
MVh Finn
: 10 nov 2006, 17:23
af Havneren
Finn Tolstrup Pedersen skrev:lqs skrev:cossiemanden skrev:HenrikGM skrev:cossiemanden skrev:Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?
Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.
Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.
Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.
Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH soren
Ja 290hk/L enda på standard 20v N/A topstykke, og standard knaster.
MVh Finn
Standart gade knaster? Er du sikker?
: 10 nov 2006, 18:19
af RollaGTi
ja, tror bare han glemte og nævne at topstykke og knaster kunne yde sådan std, ved trykladning.
: 10 nov 2006, 18:37
af cossiemanden
lqs skrev:cossiemanden skrev:HenrikGM skrev:cossiemanden skrev:Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?
Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.
Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.
Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.
Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH soren
Kan du nævne mig de biler som kan lave 300hk pr liter?
Er seriøst nysgerrig

: 10 nov 2006, 18:51
af Martin!
Har hørt af supra mk4 motor nok skulle kunne lave 300hk/L, den skal bare ha det rigtige lade tryk

: 10 nov 2006, 19:11
af cossiemanden
Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes

: 10 nov 2006, 19:15
af Martin!
cossiemanden skrev:Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes

Bare hvad jeg har hørt..
: 10 nov 2006, 19:20
af cossiemanden
Martin! skrev:cossiemanden skrev:Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes

Bare hvad jeg har hørt..
Det var nu heller ikke for at lyde negativ
Blot at der er mange historier omkring hvad biler kan yde og at den er standard osv osv, men realiteten er noget helt andet.... desværre
: 10 nov 2006, 19:45
af efterz
Jeg synes også umiddelbart de 300hk/liter lyder af meget.. men snakker vi racefuel

, så er det naturligvis en anden sag..
Til reference er jeg selv oppe på 225hk/liter (98okt benz) på standard top, monteret med knaster fra 1.8 20v N/A modellen...