der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH sorencossiemanden skrev:HenrikGM skrev:cossiemanden skrev:Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?
Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.
Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.
Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.
Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
Knaster for turbo motor
Redaktør: Moderatorer
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
lqs skrev:der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH sorencossiemanden skrev:HenrikGM skrev:cossiemanden skrev:Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?
Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.
Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.
Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.
Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
Ja 290hk/L enda på standard 20v N/A topstykke, og standard knaster.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Finn Tolstrup Pedersen skrev:lqs skrev:der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH sorencossiemanden skrev:HenrikGM skrev:cossiemanden skrev:Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?
Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.
Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.
Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.
Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
Ja 290hk/L enda på standard 20v N/A topstykke, og standard knaster.![]()
MVh Finn
Standart gade knaster? Er du sikker?
- RollaGTi
- Medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
- Geografisk sted: Fyn, Svendborg
- Kontakt:
-
cossiemanden
- Medlem
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
- Geografisk sted: køpenhavn
- Kontakt:
lqs skrev:der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH sorencossiemanden skrev:HenrikGM skrev:cossiemanden skrev:Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?
Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.
Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.
Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.
Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
Kan du nævne mig de biler som kan lave 300hk pr liter?
Er seriøst nysgerrig
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
-
cossiemanden
- Medlem
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
- Geografisk sted: køpenhavn
- Kontakt:
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
-
cossiemanden
- Medlem
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
- Geografisk sted: køpenhavn
- Kontakt:
Martin! skrev:cossiemanden skrev:Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes
Bare hvad jeg har hørt..
Det var nu heller ikke for at lyde negativ
Blot at der er mange historier omkring hvad biler kan yde og at den er standard osv osv, men realiteten er noget helt andet.... desværre
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
Jeg synes også umiddelbart de 300hk/liter lyder af meget.. men snakker vi racefuel
, så er det naturligvis en anden sag..
Til reference er jeg selv oppe på 225hk/liter (98okt benz) på standard top, monteret med knaster fra 1.8 20v N/A modellen...
Til reference er jeg selv oppe på 225hk/liter (98okt benz) på standard top, monteret med knaster fra 1.8 20v N/A modellen...
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig