Knaster for turbo motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#51 Indlæg af lqs »

cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?


Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.

Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.

Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.


Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH soren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#52 Indlæg af K-FINN »

lqs skrev:
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?


Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.

Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.

Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.


Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH soren


Ja 290hk/L enda på standard 20v N/A topstykke, og standard knaster. :tooth:
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#53 Indlæg af Havneren »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
lqs skrev:
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?


Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.

Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.

Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.


Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH soren


Ja 290hk/L enda på standard 20v N/A topstykke, og standard knaster. :tooth:
MVh Finn


Standart gade knaster? Er du sikker?
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#54 Indlæg af RollaGTi »

ja, tror bare han glemte og nævne at topstykke og knaster kunne yde sådan std, ved trykladning.
cossiemanden
Medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Geografisk sted: køpenhavn
Kontakt:

#55 Indlæg af cossiemanden »

lqs skrev:
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?


Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.

Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.

Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.


Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH soren


Kan du nævne mig de biler som kan lave 300hk pr liter?
Er seriøst nysgerrig :shock:
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#56 Indlæg af Martin! »

Har hørt af supra mk4 motor nok skulle kunne lave 300hk/L, den skal bare ha det rigtige lade tryk :D
cossiemanden
Medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Geografisk sted: køpenhavn
Kontakt:

#57 Indlæg af cossiemanden »

Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes :wink:
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#58 Indlæg af Martin! »

cossiemanden skrev:Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes :wink:


Bare hvad jeg har hørt..
cossiemanden
Medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Geografisk sted: køpenhavn
Kontakt:

#59 Indlæg af cossiemanden »

Martin! skrev:
cossiemanden skrev:Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes :wink:


Bare hvad jeg har hørt..


Det var nu heller ikke for at lyde negativ :oops:

Blot at der er mange historier omkring hvad biler kan yde og at den er standard osv osv, men realiteten er noget helt andet.... desværre
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#60 Indlæg af efterz »

Jeg synes også umiddelbart de 300hk/liter lyder af meget.. men snakker vi racefuel :?: , så er det naturligvis en anden sag..

Til reference er jeg selv oppe på 225hk/liter (98okt benz) på standard top, monteret med knaster fra 1.8 20v N/A modellen...
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Besvar