Olie retur på eftermonteret turbo.. fejl rille i lejehus.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#51 Indlæg af Andy »

Kws skrev:er det den store låsering? skal den bare lige trykkes lidt ind og så kan det måske drejes ?


Jeps....

Hvis den står kl 11 er det også ok...

Andy
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#52 Indlæg af Kws »

jeg renover turboen selv. har lige købt et renovationskit til en Garrett T25 turbolader.

er der noget jeg skal være obs på ? eller skal jeg bare forsøg mig stille og rolig frem?
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#53 Indlæg af Andy »

Kws skrev:jeg renover turboen selv. har lige købt et renovationskit til en Garrett T25 turbolader.

er der noget jeg skal være obs på ? eller skal jeg bare forsøg mig stille og rolig frem?


Bare gå stille og roligt til værks, hvis det er muligt så mærk kompressor hjulet op i forhold til akslen så du kan sætte den samme sted...husk der er nogle turboer hvor møtrikken ved kompressor hjulet er med links gevind...

Start med og afmonter den store låsering, så du kan tage kompressor huset af, afmonter møtrikken, og kompressor hjulet, hvis kompressor hjulet sidder fast er det fordi det har fået locktite, så skal du varme det op med en varmeblæser eller hårtører, derefter afmontere du de 4 bolte der holder udst. huset og afmontere det sammen med akslen, så er det bare og skifte leje bøsningerne, og endeslørs pladerne..husk den lille "stempelring"... :lol:

Når du har samlet det hele igen og skal montere kompressor hjulet så giv det en lille klat lejesikring, locktite nr. 603, så er du sikker på at hjulet ikke glider på akslen, det gør den nok ikke med det tryk du kommer til og køre med, med jeg gør det altid...som sikkerhed...

Skriv endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med...

Mvh

Andy
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#54 Indlæg af Kws »

Jeg kan ikke løsne den møtrik som holder skovlhjulet på inde i kompressoren. hvordan skal man holde det? m.m
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#55 Indlæg af Andy »

Kws skrev:Jeg kan ikke løsne den møtrik som holder skovlhjulet på inde i kompressoren. hvordan skal man holde det? m.m


Mange gange kan man holde akslen med en top på udst. siden selv om den ser mærkelig ud, passer en top mange gange på...

Andy
Senest rettet af Andy 18 jul 2006, 22:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#56 Indlæg af klyfax »

Mener den møtrik der sidder på udst. siden er 12 kantet, hvis den er det så køb et billigt topnøgle sæt hvor der er 12 kantet toppe... Så er det bare at finde en der passer...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#57 Indlæg af HenrikGM »

klyfax skrev:Mener den møtrik der sidder på udst. siden er 12 kantet, hvis den er det så køb et billigt topnøgle sæt hvor der er 12 kantet toppe... Så er det bare at finde en der passer...


Ja, på lastvognsladere er de ofte 12kantede.

Personvognsladere kan have alle mulige udforminger, feks 3kantede.

Men ofte kan man fikse det så en top passer.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#58 Indlæg af klyfax »

HenrikGM skrev:
klyfax skrev:Mener den møtrik der sidder på udst. siden er 12 kantet, hvis den er det så køb et billigt topnøgle sæt hvor der er 12 kantet toppe... Så er det bare at finde en der passer...


Ja, på lastvognsladere er de ofte 12kantede.

Personvognsladere kan have alle mulige udforminger, feks 3kantede.

Men ofte kan man fikse det så en top passer.


Hehe ok, har kun set til traktorer og min CT9 yota turbo, og der var de 12 kantet.

Nå ja, jeg har da også set en 12 kantet hvor den ene side var filet flad...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#59 Indlæg af HenrikGM »

klyfax skrev:[
Nå ja, jeg har da også set en 12 kantet hvor den ene side var filet flad...


Det er ret normalt at udføre afbalanceringen ved at fjerne noget af den omtalte møtrik.(som jo reelt ikke er en møtrik)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#60 Indlæg af RollaGTi »

bemærk i øvigt at det også er normalt med links gevind.
Besvar