Kws skrev:
jeg renover turboen selv. har lige købt et renovationskit til en Garrett T25 turbolader.
er der noget jeg skal være obs på ? eller skal jeg bare forsøg mig stille og rolig frem?
Bare gå stille og roligt til værks, hvis det er muligt så mærk kompressor hjulet op i forhold til akslen så du kan sætte den samme sted...husk der er nogle turboer hvor møtrikken ved kompressor hjulet er med links gevind...
Start med og afmonter den store låsering, så du kan tage kompressor huset af, afmonter møtrikken, og kompressor hjulet, hvis kompressor hjulet sidder fast er det fordi det har fået locktite, så skal du varme det op med en varmeblæser eller hårtører, derefter afmontere du de 4 bolte der holder udst. huset og afmontere det sammen med akslen, så er det bare og skifte leje bøsningerne, og endeslørs pladerne..husk den lille "stempelring"...
Når du har samlet det hele igen og skal montere kompressor hjulet så giv det en lille klat lejesikring, locktite nr. 603, så er du sikker på at hjulet ikke glider på akslen, det gør den nok ikke med det tryk du kommer til og køre med, med jeg gør det altid...som sikkerhed...
Skriv endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med...
Mvh
Andy