Side 6 af 16

: 08 mar 2006, 17:03
af xillur
Havneren skrev:
Thomas - Clio skrev:Det som jeg efterlyser er ganske simpel uden ret meget diskution, om hvad div folks har hentet ved at monter og juster f.eks med MS.


Et simpelt spørgsmål kræver et simpelt svar - Og nu når du ikke vil blande andre ting ind i det som i den virkelige verden hænger uløseligt sammen -

Så før MS 90hk
Efter MS 228hk

Om din bil så får en effekt forøgelse på 150% ved at montere MS? - Jeg tvivler...

V/h Chr


jeg kan da fortsætte i samme boldgade...

mf2 kopi ~240hk
ms ~330hk

men om du kan bruge det til noget... jeg tvivler...

: 08 mar 2006, 17:05
af Thomas - Clio
det er da et ok simple svar, hi hi. TAK.

: 08 mar 2006, 17:09
af Thomas - Clio
jeg kan da også fortælle at min Clio skal ha monteret MS her på fredag, lige nu yder den 216 HK 302 nm, (Målt på rullefelt) så jeg glæder mig da til at se hvor meget jeg for ud af at monter og juster MS ind.

Der er jo selvfølgelig også en grund til at jeg skifter til en ordenlig motorstyring.

Re: effektforøgelsen ved at skifte

: 08 mar 2006, 17:11
af Havneren
HenrikGM skrev:
Igen er det fint nok hvis man gør det fordi man kan, men lad os se en momentkurve der ikke vil dækkes af 11 liniestykker, men som kan med 15. Det er måden at afgøre hvor mange punkter man reelt kan leve med.
Og man er velkommen til at diske op med momentkurver rullet v. forskelligt maptryk, det vil stadigt kunne lade sig gøre at dele m. 12punkter.

Diskussionen er igen interessant, og bolden er igen i spil.


Ja... Præcis min pointe i et tidligere indlæg. Hvorfor kunne knække kurven rundt om momentkurven med en opløsning på 256 (et 256*256 tabel blev nævnt tidligere) når AFR alligevel svinger 0,2 når man er færdig... Placerer man rpm bins med mindre mellemrum der hvor momentkurven ÆNDRER RETNING mest og MAP bins med mindst mellemrum der hvor man man vil skifte mellem forskellige AFR forhold (typisk sug)... Så er et 12*12 tabel hvor det er muligt selv at difinerer sine bins MINDST lige så godt som et 16*16 tabel, hvor man ikke har denne mulighed.

I Wolf3d og TEC systemerne som jeg også har rodet med kan man IKKE selv difinerer sine bins...
Wolfen er indrettet så smart at man bare udfylder et 8*8 tabel. Her efter scaler man det op til 12*12 f.eks. og nu har den så SELV interpoleret de ikke justerede punkter. Så kan man løbe over det engang til og så der efter igen scale op... Det kan scales RET langt op. Og på det anlæg valgte jeg at kører det sidste ind i et 16*16 tabel. 12*12 var ikke nok da jeg ikke selv kunne ligge map og rpm bins "intelligent". Den næste størrelse tabel var 32*32 men det gav tilgængæld ingen mening syntes jeg.

V/h Christian

: 08 mar 2006, 17:16
af Havneren
Thomas - Clio skrev:jeg kan da også fortælle at min Clio skal ha monteret MS her på fredag, lige nu yder den 216 HK 302 nm, (Målt på rullefelt) så jeg glæder mig da til at se hvor meget jeg for ud af at monter og juster MS ind.

Der er jo selvfølgelig også en grund til at jeg skifter til en ordenlig motorstyring.


Hvad er dit gæt på den nye effekt uden at ændre ladetrykket eller andet bortset fra MS?

: 08 mar 2006, 17:26
af Thomas - Clio
30 til 50 hk oven i

: 08 mar 2006, 17:32
af Thomas - Clio
dog vil jeg bagefter sige at jeg samtidig skal ha endnu større dysser i end dem jeg først har montere, som igen er er større en standart dysserne.

: 08 mar 2006, 17:47
af Thomas - Clio
Ja, og så ved jeg ikke hvad den lander på efter det. Men jeg vil da glo noget hvis det ikke har rykket sig en mm på kurverne.

: 08 mar 2006, 18:57
af HenrikGM
Thomas - Clio skrev:Ja, og så ved jeg ikke hvad den lander på efter det. Men jeg vil da glo noget hvis det ikke har rykket sig en mm på kurverne.


Det kommer jo alene an på hvor god den eksisterende indkøring var. Reelt har det sjældent noget med selve styringen af gøre.

: 08 mar 2006, 19:14
af Thomas - Clio
den anden styring er kun blevet kørt ind på en simulator, en replace chip med nogle upræcise tal.

Ja, man henter jo ikke noget hvis styringen er som den skal være. OG det er den ikke i mit tilfælde.