Alvorlig uno på fiatklubdanmark:

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#51 Indlæg af Mads RR »

Altså når vi nu skal være paragrafryttere , så er/var din bil jo heller ikke lovlig på pågældende tidspunkt. At betjenten så ikke havde kompetance til at se din manglende kat f.eks, gør det jo ikke mere lovligt! Men klart at det lukker munden på dem når du har papir på at der er turbo på den

Mads RR

Havneren skrev:Jaaaa... Jeg blev jo rent faktisk stoppet PÅ VEJEN dagen før DHB og var henne og vise motorrum osv. Lige ud for indkørslen til DHB måtte jeg IGEN vise motorrum til en betjent. Jeg havde papirene i orden og kørte der fra begge gange uden mén. Mon nogen af de bedre placerede biler i min klasse kunne have gjort det samme?
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#52 Indlæg af Havneren »

Manglende Kat eller uoriginalt potte fra walker... Klart nok. Men jeg vil stadig tro at de bedre placerede biler ikke havde fået lov at køre uden videre... Men who knows.
Gæst

#53 Indlæg af Gæst »

eller højere ydelse end bilen kan godkendes med..... hvad er bedst lyve eller betale? drop det pis med min bil var lovlig til DHB..... det er utrolige historier man hører af og til. altså om at den og den bil er lovlig synet. men spørger man om beviser er man et dumt svin der intet fatter.... MVH. søren
escort
Senior Medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 08 apr 2004, 17:02
Geografisk sted: falster

#54 Indlæg af escort »

Anonymous skrev:eller højere ydelse end bilen kan godkendes med..... hvad er bedst lyve eller betale? drop det pis med min bil var lovlig til DHB..... det er utrolige historier man hører af og til. altså om at den og den bil er lovlig synet. men spørger man om beviser er man et dumt svin der intet fatter.... MVH. søren


Havneren siger jo at han har papirer på det. Så må det jo være lovligt.
Vil du stå forrest i flokken skal der stå FORD på blokken.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#55 Indlæg af Yugo Turbo »

havneren og LQS kender udemærket hinanden, så søren driller sikkert bare, det ligner ham. men mon ikke der iøvrigt var skruet lidt op i try k i dagens anledning? det var der i alt fald for mit vedkommende... :wink:

venlig hilsen Lasse
Brap brap brap...
Billede
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#56 Indlæg af Havneren »

Søren læser bare lige så dårligt som jeg staver...!

Men men... Søren har helt ret når han siger at den her for mange hk i forhold til reg. attesten... Det samme har mads mht. kat. Bilen kører uden kat og med flere hk end den er synet med. MEN jeg har ALDRIG påstået at bilen var 100% lovlig som Søren giver udtryk for. Og har da ALDRIG NOGEN SINDE PÅSTÅET at den var lovlig til DHB!!!!!!!!!!!!
Dog ER den synet med eftermonteret turbo og papirerne der beviser det ligger så i bilen til glæde for politiet!

Min "påstand" er at jeg vil tro at der ikke var nogen bedre placerede biler i min klasse der kunne have kørt gennem de 2 politi kontroller uden mén. LÆS DANSK SØREN!

Bilen er jo GODKENT med 107hk... Normalt kører den jo med 0,3 bar i tryk. Jeg vil tro det er 140-150hk... Og de hk lavede den også da jeg blev stoppet, og så var de en uoriginal potte på.

Jeg har så papirer liggende i bilen der beviser at den kan godkendes til 166hk. Disse papirer skal med til syn næste gang og så forventer jeg at der kommer til at stå 166hk på reg. attesten og så VILLE den rent faktisk være 100% lovlig så frem der lige kom en kat på (ikke til DHB :wink: )...
Gæst

#57 Indlæg af Gæst »

har heller ikke problemer med politi med min P700 .... giver dem bare lidt penge til kager så får man lov til at køre i fred! nej det er pis. udgangen af sådan noget kan være meget forskellig, der er jo mange forskellige betjente. alder og atityde hos føreren af bilen betyder rigtig meget for hvad konsekvens bliver. MVH. søren
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#58 Indlæg af Havneren »

Helt sikkert... Men under alle omstændigheder kan de jo ikke ignorerer netop den dokumentation de kræver for at afgøre om det er synet og godkendt.

P700? Hvis det er effekten du referer til var det så ikke nærmere P050 med den fine 17 tid? :twisted:
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#59 Indlæg af Yugo Turbo »

nu skal du være sød christian... problemet med sørens bil er at gearkassen er vendt forkert så den tid blev kørt i bakgear!
Brap brap brap...
Billede
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#60 Indlæg af Havneren »

Hehehehe...

Der VAR faktisk en der startede af i bakgear. I en Golf 2... Det så sku sjovt ud! Hun havde varmet op over stregen og havde bakket tilbage - Hov, Den var jo stadig i bakgear da lampen tændte! :lol: :lol: :lol:
Besvar