Side 5 af 5

: 06 jan 2014, 16:08
af HenrikGM
Slå nu den IAC fra, og fiks tomgangen ihvertfald indtil videre, med en stopskrue på gassen, eller en strips over stoppet.
IAC er noget med kan fedte med når man har alt andet til at spille.

Altså: Start skidtet. Juster varm tomgang til 1100rpm (indtil videre).
Glem så IAC, tomgangsmotorer osv. indtil den kan starte varm.

: 06 jan 2014, 16:17
af Bojerne
Øhm, måske der er noget jeg misforstår ? men jeg har ikke nogen problemer med tomgangen :) - den er sat mekanisk/med skrue iflg manualen, til ca 750 rpm.

Jesper har vel foreslået at justere på IAC cranking for at lukke noget mere luft ind under starten, så jeg måske kunne undgå at træde på speederen under den varme opstart ?

Det lyder på dig som om IAC og tomgangsmotor er to forskellige ting ?

: 06 jan 2014, 17:02
af Runesm
Bojerne skrev:Øhm, måske der er noget jeg misforstår ? men jeg har ikke nogen problemer med tomgangen :) - den er sat mekanisk/med skrue iflg manualen, til ca 750 rpm.

Jesper har vel foreslået at justere på IAC cranking for at lukke noget mere luft ind under starten, så jeg måske kunne undgå at træde på speederen under den varme opstart ?

Det lyder på dig som om IAC og tomgangsmotor er to forskellige ting ?


IAC og tomgangsmotor er samme ting.
Men det nytter jo ikke at justere på IAC indstillingerne hvis ikke du har en IAC monteret. Nu siger du jo at du kører mekanisk indstillet tomgang.

: 06 jan 2014, 17:11
af Bojerne
Beklager min dårlige forklaring :) det var bare for at spørge HenrikGM hvorfor jeg skulle pille IAC'en fra som han skrev - min kold/varm tomgang er fin.

Jeg har en stepper motor som IAC (ikke en PWM ventil - bare for at få det på det rene) - men min varm tomgang er stillet manuelt/mekanisk - uden at min stepper motor var blandet ind i det - ved at proppe hullerne af - 100% som det er beskrevet i den værkstedmanual jeg har liggende.

: 06 jan 2014, 17:18
af HenrikGM
Ok. Fint med fast tomgangsgas, det gør det mere overskueligt.

Prøv så lige at finde ud af om den går for fed i varm start, eller for mager i varmstarten.

Motoren får et skud før opstart, priming pulsen. Hvis den er for vild, kan den alene drukne den, men den gælder både varm og kold, men med forskellige settings.

Hvis det er den alene, så kan det afsløres med 2x MS boot. Den vil så "drukne yderligere". Bliver 2x primepuls (tænding on/off/on/cranck) bedre, så får den for lidt. Bliver det værre får den for meget.

Ligeledes kan du provokere den med "flood clear" funktionen. Hvis den starter på flood clear i varmstart, så får den for meget.

: 06 jan 2014, 18:18
af Bojerne
Super beskrivelse/test metode - og ud fra den vil jeg tro at den får for lidt i priming pulse ved kold start og for meget ved varm start - men min priming pulse er jo nærmest nede på 0 i forvejen - skal jeg prøve at sætte den til 0 over feks 64grader ? Se evt nedenstående

Ser nedenstående overhovedet rimeligt ud ?

https://www.dropbox.com/s/6wz4u07s67695z1/PrimingPulse.jpg

: 06 jan 2014, 21:11
af HenrikGM
Har du sadt req dfuel korrekt?

Hvad er din cranking pw sat til?

Priming pulsen sætter jeg ofte ret højt ala din idle pw.

: 07 jan 2014, 07:10
af Bojerne
Jeg har ikke selv sat Reqd Fuel - det var Phil Ringwoods "tuner" Shaun, som leverede og indstillede via fjernstyring af min pc - men jeg tror ikke han har sat den korrekt... prøv at se vedlagte - venstre billede er den nuværende indstilling, og den højre er når jeg selv taster værdierne ind.

Jeg har bare ikke turdet ændre den endnu, fordi jeg ikke ved hvor det vil have effekt - skal hele møjet konfigureres om så ? Det tør jeg sgu nok ikke når det "kun" er min varm start jeg kæmper med nu :) ?

https://www.dropbox.com/s/t72sqmzdqilqd1h/ReqdFuel.jpg

: 07 jan 2014, 12:52
af Bojerne
Med nedenstående ændringer er den varme start "nede på" kun et tramp på speederen

https://www.dropbox.com/s/kt6n3h4kgb1ln2u/CrankingChanges.jpg

: 07 jan 2014, 13:14
af martin høj
Perfekt.
Så skal den nok stadig lidt mere ned .
Så du har nok fat i det rigtige.