Side 5 af 10
: 19 jan 2012, 12:20
af Wildert
Nåh, jeg var for doven da jeg kunne finde ovenstående sensor i England til en meget spiselig pris inkl. fragt.
Samtidig havde jeg fundet et 36-1 laserskåret hjul til 85 kr. + ca. 65 kr. i fragt.
Det var jo den samlede pris ved at opgradere begge dele der generede mig lidt, hvis jeg skulle smide 800 kr. efter det eller noget.
Men til de her priser så gad jeg ikke mere knas

: 20 jan 2012, 12:04
af grydesvamp
Wildert skrev:Nåh, jeg var for doven da jeg kunne finde ovenstående sensor i England til en meget spiselig pris inkl. fragt.
Samtidig havde jeg fundet et 36-1 laserskåret hjul til 85 kr. + ca. 65 kr. i fragt.
Det var jo den samlede pris ved at opgradere begge dele der generede mig lidt, hvis jeg skulle smide 800 kr. efter det eller noget.
Men til de her priser så gad jeg ikke mere knas

links! Host Host..

: 20 jan 2012, 13:20
af Wildert
: 20 jan 2012, 13:24
af HenrikGM
Interessant hjul.
Har nogen med tilsvarende tandprofil liggende i skrotkassen
Wildert; Godt råd; Tjeck din firkantpuls med et scope når du har det på.
Du skal gerne kunne se et fast tand/hul forhold. Hvis tænderne er for brede(lange), så "vokser hullerne sammen" på scopet, og så sætter den ud.
Blot en heads-up.
: 20 jan 2012, 13:53
af Wildert
Hej Henrik.
Jeg kan se at de er samme profil som der blev linket til hos triggerwheels.co.uk på side 2 i tråden - det var i samme post der blev linket til den valgte sensor også, så jeg tillader mig at gå ud fra at det duer sammen.
GT1'eren er på vej på møddingen/lageret (same-same hos mig i nogen grad

).
Anyway - skop skal der på - Xillur er mere eller mindre indforskrevet - jeg har også noget TPS-støj der skal kigges på. Synes ellers jeg har været det hele igennem med flettede ledninger og meget andet.
Formentlig ender jeg med at lave mit ledningsnet om - har lige siddet og surfet sikrings- og relæholdere

.
: 20 jan 2012, 16:10
af HenrikGM
lad høre hvad det ender med.
1GT1 sensoren er jo adaptiv, så den "justerer" sig selv i nogen grad, men på dette hjul duer den ikke(lang tand)
Kører derimod fint på et pladekædehjul.
Kunne være jeg skulle prøve den sensor selv, tror måske jeg har en liggende et sted.
Skopet fortæller sandheden.
Det er meget meget sjældent at parsnoede kabler gør forskellen.ofte noget andet galt.
Hvad gør dit TPS signal?
: 21 jan 2012, 19:37
af Wildert
HenrikGM skrev:Hvad gør dit TPS signal?
Det er bare... "ustadigt" - med støj. Den er f.eks. svær at få til at stå i tomgang, da det selv i tomgang fluktuerer hurtigt nok til at AE bliver aktiveret "hele tiden" og dermed halvvejs drukner motoren.
Med halvgrove knaster der stritter noget imod at holde en bare nogenlunde tomgang på Speed-Density, så bliver det til en ret urolig omgang, og nogle gange skal den decideret holdes i gang.
Selve TPS'en er brand new, og set i bakspejlet har jeg faktisk haft problemet før med andre TPS'er ved jeg nu. Har nok haft det på 3-4 konfigurationer inkl. den nuværende. Og så på en lidt anden placering da jeg kørte med spjældhuse - omend det er relativt tæt på hinanden og med samme kabler.
Jeg har bare ikke opdaget det på helt den måde, da jeg indimellem dette også har kørt med MAPdot til AE.
: 21 jan 2012, 19:42
af HenrikGM
Sæt den lidt højere på tps threshold.
Har du alle 255 punkter "i gang" på TPSkalibreringen, eller kalibrerer du ind på kun feks 60?
Det skal helst ikke være et uoverkommeligt problem, men hvis man kender fikset er det altid nemt....
: 21 jan 2012, 20:33
af Morten VJ
Hvordan fikser man det??
Selv har jeg 120 ud af 255, og har ingen tps problemer.
Men jeg er altid nysgerrig
MVH
Morten
: 21 jan 2012, 22:14
af Wildert
Ikke at den er ret høj i threshold allerede, men jeg synes at jeg har problemer med kørbarheden hvis jeg sætter den højere... og så bilder jeg mig da ind at den burde være mere stabil...
Jeg kan ikke lige huske hvad den er kalibreret til præcist, og jeg kan ikke mindes at det kan ses i TunerStudio eller MegaTune uden at jeg har laptoppen på... men hvis der er en der ved om det kan ses og hvordan, så kan jeg lige kigge efter.
Som jeg husker det er det over 100 jeg har at gøre godt med.
Det er kontrolleret at den ikke er "vendt", som hvis man får sat forkert til... men er altid åben for forsøg (omend jeg ikke kan forsøge noget de næste par måneder, for alt er splittet ad...).
Jeg har taget et screendump fra en af de nyeste logs jeg har, hvor den står i tomgang lige først, og derefter lige triller lidt afsted.
TP-værdien er -9 (!?) i tomgang, og så snart jeg losser lidt til den og slipper igen - så formår den simpelthen at komme UNDER denne indstilling... og ikke bare lidt...
Som det også kan ses, så har jeg faktisk en minimumsværdi der er -92... hvordan man kommer derned når tomgang er -9... ja det kan kun være støj i min bog.