3sgte krumtap til 500+ hk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#41 Indlæg af MKuhre »

nej det sku ikke nemt at finde ud af hvem der ved noget og hvem der ikke gør :D men synes nu at der er meget hjælp at hente på powerforum :D
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#42 Indlæg af K-FINN »

Well, der er jo også folk på internettet, der påstår at standard toyota 4agze stempler og plejlstænger ikke kan klare 2,4bar og 9400rpm og over 600hk, det er så bevist at det ikke passer :-)..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#43 Indlæg af MKuhre »

men hvis det nu er at blocken er svag kan man så bruge en 2gen block til 3gen top ? :) (da jeg har hørt den top skulle være bedre)

vil helst ikke satse hvis blocken er for tynd :D der er røget MANGE penge i dele efterhånden :D
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#44 Indlæg af K-FINN »

Well, hvis der er forskel på blokkens holdbarhed, som der nok er, ville jeg da helt klart vælge den stærkeste, og i dette spil her, er den udgift nok ikke noget der har nogen indflydelse :-)...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#45 Indlæg af MKuhre »

Nej nemlig :D men ved du om den passer på ? :D kan jeg slet ikke læse mig frem til :/ der er ikke mange der er oppe og lege med de hk 3gen ikke kan holde til så alle anbefaler 3gen :)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#46 Indlæg af K-FINN »

Ved ikke med sikkerhed, men toppen burde passe på alle blokke..

Har i mellemtiden fundet ud af, at kammerats gen3 revnede i cyl 3, den var var standard, kun hævet tryk...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#47 Indlæg af TB206HDI »

bloKKEN goddamnit...

Ahhh det lettede :tooth:
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#48 Indlæg af møffe »

TB206HDI skrev:bloKKEN goddamnit...

Ahhh det lettede :tooth:


GG :tooth:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#49 Indlæg af Westmus »

Motorblokkens "svagheder" er vel ikke noget det i præcis dette tilfælde kan reddes med delvis "betonfylding"? Ja det var bare en vild tanke. :)


Ps. for de uvidende så skal "beton" ikke tages direkte for pålydende, man kan få produkter specielt beregnet til formålet, f.eks: www.hardblok.com
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#50 Indlæg af HenrikGM »

Westmus skrev:Motorblokkens "svagheder" er vel ikke noget det i præcis dette tilfælde kan reddes med delvis "betonfylding"? Ja det var bare en vild tanke. :)


Ps. for de uvidende så skal "beton" ikke tages direkte for pålydende, man kan få produkter specielt beregnet til formålet, f.eks: www.hardblok.com


Billedet i mit hovede lige nu er 250 førstegangstunere med hver sin blok på række ved en betonkanon med udlæggerbånd...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar