Side 5 af 5

: 09 feb 2011, 18:38
af needspeed
tja, når vi skifter blok og topstykke fra toyota ( sprit nyt).
Og det gør vi tit.
Det er dog en shortblok, hvor stempler sidder i, så fabrikken har samlet lortet.
Der er ingen foreskrifter for tilkøring.

Så kunderne kører de 15.000km til næste olieskift og motoren fejler self. ingen ting.

Vi anbefalder dog at de Ikke tager campingvognen efter og kører fuld knald over kassel bakker, men køre med fornuft. :coffee:

Og det ville jeg også gøre der hjemme.
Det skal kunne holde når den er kørt driftvarm!!

: 05 mar 2011, 18:16
af hYe
HenrikGM skrev:
Captain Slow skrev:
dykkerdahl skrev:5. Den bliver altid sammenlignet med den nyere Sr20det motor som for mange er en af de bedste 2l motorer der er lavet til tuning.


den bedste 2 liters motor må da være en halv 1uzfe :mrgreen: virker dog bedst i par :grin:


En rigtig sjov motor må være 2x 2JZ med bunden skåret i smig og sadt sammen i passende vinkel...


Mener ham tossen fra Topsecret har gjort det...
I hvert fald hvis tingene i klippet stmmer..

http://www.youtube.com/watch?v=eIu7f7QgdWs

Men jeg taler ikke japansk :)

: 05 mar 2011, 18:44
af Gummispoiler
hYe skrev:
HenrikGM skrev:
Captain Slow skrev:
dykkerdahl skrev:5. Den bliver altid sammenlignet med den nyere Sr20det motor som for mange er en af de bedste 2l motorer der er lavet til tuning.


den bedste 2 liters motor må da være en halv 1uzfe :mrgreen: virker dog bedst i par :grin:


En rigtig sjov motor må være 2x 2JZ med bunden skåret i smig og sadt sammen i passende vinkel...


Mener ham tossen fra Topsecret har gjort det...
I hvert fald hvis tingene i klippet stmmer..

http://www.youtube.com/watch?v=eIu7f7QgdWs

Men jeg taler ikke japansk :)


Der står i beskrivelsen, at motoren er fra en Toyota Century.
Motoren er en 1GZ-FE -> 5L V12 48-valve DOHC
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_GZ_engine

: 05 mar 2011, 23:22
af hYe
Så blev vi også klogere i dag.. :)