Side 5 af 5
: 25 apr 2009, 18:03
af HenrikGM
Start med at vælge noget mere robust end en kuglelejeturbo, uanset oprindelse.
Lad mig gætte: Rulleholderen er plastic, rullerne pakker på den ene side, aksel og tætning river og hjulet kører en tur i huset hvorved det bukker en vinge....
: 25 apr 2009, 18:11
af Blob
Jeg tror du har ret Henrik. Jeg får stumperne sendt hjem, og så vil jeg gerne selv se det med mine egne øjne.
Jeg kunne godt tænke mig at se, hvordan selve "bukket" er lavet. Om det er ved at ramme huset eller om det er et fremmedlegme.
Henrik, kig lige din mail ved lejlighed.
mvh Jakob
: 25 apr 2009, 23:42
af Saab-Daniel
Godt du er kommet videre i teksten!
Siden det er en GT28 turbo du har på, går jeg ud fra den er med T25-flange. Ergo har du mange muligheder for andre turbo'er, du har råd til at skifte hvis skaden skulle ske igen - hvilket vi naturligvis ikke håber den gør...!
Mvh,
Daniel.
: 26 apr 2009, 08:22
af Blob
Først vil jeg forsøge at få fundet ud af hvorfor skaden er sket.
Det gør jo en forskel om fejlen er opstået pga fremmedlegme eller pga. dårligt leje.
Så nu er der lige lidt ben-arbejde med at få klarlagt dette.
Tak til at alle dem der har været venlig med gode råd.
Jakob
: 03 jun 2009, 12:26
af Kws
hvis den ikke ryger blå, så fejler oliereturen intet.
da jeg byggede turbo på min Polo 6n, sad turboen meget lavt, og derved havde jeg ikke ordenlig fald på oliereturen. vil skyde på jeg havde ca 1 cm fald. så det var dømt til at gå galt. hvilket det os gjorde. Da jeg startede motoren op for første gang røg den blå konstant.
Så snart jeg pillede oliereturen af, og lod den løbe frit ned i et oliekar, så stoppede den med at ryge blå. Derefter prøvede jeg løsningen med en el pumpe fra biltema, den pumpede ganske fint olien væk, men ikke hurtigt nok.
Jeg har iøvrigt pumpen endnu. Så den må du gerne låne, hvis du har mod på den pumpeløsning. jeg kommer selv fra Randers så bare sig til.
: 03 jun 2009, 15:10
af Blob
Hej Kenneth
Tak for tilbudet, men pt. forsøger jeg at finde en der kan svejse rustfri. Ham som har svejst det andet for mig har desværre skiftet arbejde.
Jeg skal have skiftet flange, samt ændret mit kompressor rør lidt. Så projektet står lige stille indtil, jeg får fundet en løsning på dette.
Jeg har besluttet mig for at købe en ny turbo, og så sælge de to andre som jeg har til at ligge.
Hvis der er nogle VAG folk som mangler en K04 eller en turbo til en 993ér har jeg forresten nogen tilsalg.
Jakob
: 03 jun 2009, 17:51
af Kws
okay, en skam jeg lige har måtte aflevere min tigsvejser (grundet opsigelse fra job). ellers kunne jeg som godt have fixet det for dig.
: 03 jun 2009, 21:01
af Blob
Øv både for at du har mistet dit arbejde, men også med svejseren
