GT28 død, men hvorfor?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#41 Indlæg af HenrikGM »

Start med at vælge noget mere robust end en kuglelejeturbo, uanset oprindelse.

Lad mig gætte: Rulleholderen er plastic, rullerne pakker på den ene side, aksel og tætning river og hjulet kører en tur i huset hvorved det bukker en vinge....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#42 Indlæg af Blob »

Jeg tror du har ret Henrik. Jeg får stumperne sendt hjem, og så vil jeg gerne selv se det med mine egne øjne.

Jeg kunne godt tænke mig at se, hvordan selve "bukket" er lavet. Om det er ved at ramme huset eller om det er et fremmedlegme.

Henrik, kig lige din mail ved lejlighed.

mvh Jakob
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#43 Indlæg af Saab-Daniel »

Godt du er kommet videre i teksten!
Siden det er en GT28 turbo du har på, går jeg ud fra den er med T25-flange. Ergo har du mange muligheder for andre turbo'er, du har råd til at skifte hvis skaden skulle ske igen - hvilket vi naturligvis ikke håber den gør...!
Mvh,
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#44 Indlæg af Blob »

Først vil jeg forsøge at få fundet ud af hvorfor skaden er sket.

Det gør jo en forskel om fejlen er opstået pga fremmedlegme eller pga. dårligt leje.

Så nu er der lige lidt ben-arbejde med at få klarlagt dette.

Tak til at alle dem der har været venlig med gode råd.

Jakob
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#45 Indlæg af Kws »

hvis den ikke ryger blå, så fejler oliereturen intet.

da jeg byggede turbo på min Polo 6n, sad turboen meget lavt, og derved havde jeg ikke ordenlig fald på oliereturen. vil skyde på jeg havde ca 1 cm fald. så det var dømt til at gå galt. hvilket det os gjorde. Da jeg startede motoren op for første gang røg den blå konstant.

Så snart jeg pillede oliereturen af, og lod den løbe frit ned i et oliekar, så stoppede den med at ryge blå. Derefter prøvede jeg løsningen med en el pumpe fra biltema, den pumpede ganske fint olien væk, men ikke hurtigt nok.

Jeg har iøvrigt pumpen endnu. Så den må du gerne låne, hvis du har mod på den pumpeløsning. jeg kommer selv fra Randers så bare sig til.
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#46 Indlæg af Blob »

Hej Kenneth

Tak for tilbudet, men pt. forsøger jeg at finde en der kan svejse rustfri. Ham som har svejst det andet for mig har desværre skiftet arbejde.

Jeg skal have skiftet flange, samt ændret mit kompressor rør lidt. Så projektet står lige stille indtil, jeg får fundet en løsning på dette.

Jeg har besluttet mig for at købe en ny turbo, og så sælge de to andre som jeg har til at ligge.

Hvis der er nogle VAG folk som mangler en K04 eller en turbo til en 993ér har jeg forresten nogen tilsalg.

Jakob
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#47 Indlæg af Kws »

okay, en skam jeg lige har måtte aflevere min tigsvejser (grundet opsigelse fra job). ellers kunne jeg som godt have fixet det for dig.
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#48 Indlæg af Blob »

Øv både for at du har mistet dit arbejde, men også med svejseren :)
Besvar