Start med at vælge noget mere robust end en kuglelejeturbo, uanset oprindelse.
Lad mig gætte: Rulleholderen er plastic, rullerne pakker på den ene side, aksel og tætning river og hjulet kører en tur i huset hvorved det bukker en vinge....
GT28 død, men hvorfor?
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
-
Kws
- Medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
- Geografisk sted: Randers
hvis den ikke ryger blå, så fejler oliereturen intet.
da jeg byggede turbo på min Polo 6n, sad turboen meget lavt, og derved havde jeg ikke ordenlig fald på oliereturen. vil skyde på jeg havde ca 1 cm fald. så det var dømt til at gå galt. hvilket det os gjorde. Da jeg startede motoren op for første gang røg den blå konstant.
Så snart jeg pillede oliereturen af, og lod den løbe frit ned i et oliekar, så stoppede den med at ryge blå. Derefter prøvede jeg løsningen med en el pumpe fra biltema, den pumpede ganske fint olien væk, men ikke hurtigt nok.
Jeg har iøvrigt pumpen endnu. Så den må du gerne låne, hvis du har mod på den pumpeløsning. jeg kommer selv fra Randers så bare sig til.
da jeg byggede turbo på min Polo 6n, sad turboen meget lavt, og derved havde jeg ikke ordenlig fald på oliereturen. vil skyde på jeg havde ca 1 cm fald. så det var dømt til at gå galt. hvilket det os gjorde. Da jeg startede motoren op for første gang røg den blå konstant.
Så snart jeg pillede oliereturen af, og lod den løbe frit ned i et oliekar, så stoppede den med at ryge blå. Derefter prøvede jeg løsningen med en el pumpe fra biltema, den pumpede ganske fint olien væk, men ikke hurtigt nok.
Jeg har iøvrigt pumpen endnu. Så den må du gerne låne, hvis du har mod på den pumpeløsning. jeg kommer selv fra Randers så bare sig til.
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
Hej Kenneth
Tak for tilbudet, men pt. forsøger jeg at finde en der kan svejse rustfri. Ham som har svejst det andet for mig har desværre skiftet arbejde.
Jeg skal have skiftet flange, samt ændret mit kompressor rør lidt. Så projektet står lige stille indtil, jeg får fundet en løsning på dette.
Jeg har besluttet mig for at købe en ny turbo, og så sælge de to andre som jeg har til at ligge.
Hvis der er nogle VAG folk som mangler en K04 eller en turbo til en 993ér har jeg forresten nogen tilsalg.
Jakob
Tak for tilbudet, men pt. forsøger jeg at finde en der kan svejse rustfri. Ham som har svejst det andet for mig har desværre skiftet arbejde.
Jeg skal have skiftet flange, samt ændret mit kompressor rør lidt. Så projektet står lige stille indtil, jeg får fundet en løsning på dette.
Jeg har besluttet mig for at købe en ny turbo, og så sælge de to andre som jeg har til at ligge.
Hvis der er nogle VAG folk som mangler en K04 eller en turbo til en 993ér har jeg forresten nogen tilsalg.
Jakob
-
Kws
- Medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
- Geografisk sted: Randers