Turbo og Seat Ibiza 1,4 16v 100HK

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#41 Indlæg af Lasse H. Jensen »

okay... så er det et must med den chip.. :)
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#42 Indlæg af Lasse H. Jensen »

jeg har iøvrigt fundet ud af at det er en magneti marelli 4 MV motorstyring der sidde i bilen.
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#43 Indlæg af Lasse H. Jensen »

jeg har bestilt nogle nye dyser samt den map sensor samt tænkt mig at få chippet motorstyringen. jeg har også tænkt mig at kompensere med en mere toppakning således jeg får et kompressionsforhold på ca. 9,5 : 1. Tror i den ville være muligt at opnå et tryk på 0,7 bar med disse ændringer ?
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#44 Indlæg af Kws »

det der vækker minder :twisted:

jeg byggede os turbo på min polo 6N 1.4 16V

dog endte jeg med at sælge kittet igen efter lidt til ham her:

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27994 <. billeder af bilen
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2540 <- opbygningen

han har taget billeder af det da han monterede det på hans polo.

og her er der billeder fra da jeg byggede det:
http://www.gimming.dk/kennet/galleri/in ... 6&page=all

det bliver en rigtig sjov polo :D 200 hk i en lille bil det rykker
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#45 Indlæg af Lasse H. Jensen »

hehe...

har også prøvet og komme i kontakt med ham, men han svare desværre ikke..

jeg håber også det kan blive godt med min seat.

hvor meget gjorde du ved motoren, og hvor meget tryk fik du din polo op på ?
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#46 Indlæg af Runesm »

Bilgalleri.dk Polo RS skrev:Hestekræfter: Ved 1,0 Bar : 198,2 Hk / 245,4 Nm
Ved 1,2 Bar : 220+ Hk / 265+ Nm


:)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#47 Indlæg af Lasse H. Jensen »

det er jo meget pænt.. :)
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#48 Indlæg af Lasse H. Jensen »

Lasse H. Jensen skrev:jeg har bestilt nogle nye dyser samt den map sensor samt tænkt mig at få chippet motorstyringen. jeg har også tænkt mig at kompensere med en mere toppakning således jeg får et kompressionsforhold på ca. 9,5 : 1. Tror i den ville være muligt at opnå et tryk på 0,7 bar med disse ændringer ?


burde det ikke være muligt ?
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#49 Indlæg af Runesm »

Lasse H. Jensen skrev:
Lasse H. Jensen skrev:jeg har bestilt nogle nye dyser samt den map sensor samt tænkt mig at få chippet motorstyringen. jeg har også tænkt mig at kompensere med en mere toppakning således jeg får et kompressionsforhold på ca. 9,5 : 1. Tror i den ville være muligt at opnå et tryk på 0,7 bar med disse ændringer ?


burde det ikke være muligt ?


Vi svarer det bedste vi ved, du behøver ikke stille det samme spørgsmål flere gange på så kort tid.

Men ham i poloen kørte mellemlægsplade og 2 toppakninger, men han kunne så også køre noget ganske alvorligt tryk.

Mit bud er at du nok havner på 0,6-0,7, men hvorfor er du så hooked på at nå 0,7 bar? Hvad med at se hvad den kan komme til at yde?

Har du ringet til RH og hørt hvad de siger? De har trodsalt en hel del ekspertise på området.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#50 Indlæg af Lasse H. Jensen »

okay... det var heller ikke min mening at presse på. men troede mit spørgmål var blevet overset, da der var kommet indlæg som ikke besvarede mit spørgsmål.

jeg har lige fået et godt tilbud på en MegaSquirt, så regner med at bruge den istedet for en chip. Det behøver nødvendigvis heller ikke være 0,7 bar... troede bare jeg var ved at nå overkanten, over hvad min motor kan holde til uden, at skal til at skifte stempler, plejlstænger og lejer osv. Derfor skulle jeg lige hører hvad i mente ville være realistisk inden jeg gik igang, således jeg har noget at forholde mig til.

men tak for svaret... :)
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Besvar