Turbo og Seat Ibiza 1,4 16v 100HK
Redaktør: Moderatorer
-
Lasse H. Jensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19
-
Lasse H. Jensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19
-
Lasse H. Jensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19
jeg har bestilt nogle nye dyser samt den map sensor samt tænkt mig at få chippet motorstyringen. jeg har også tænkt mig at kompensere med en mere toppakning således jeg får et kompressionsforhold på ca. 9,5 : 1. Tror i den ville være muligt at opnå et tryk på 0,7 bar med disse ændringer ?
Ibiza 1.4 16v 100 HK
-
Kws
- Medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
- Geografisk sted: Randers
det der vækker minder
jeg byggede os turbo på min polo 6N 1.4 16V
dog endte jeg med at sælge kittet igen efter lidt til ham her:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27994 <. billeder af bilen
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2540 <- opbygningen
han har taget billeder af det da han monterede det på hans polo.
og her er der billeder fra da jeg byggede det:
http://www.gimming.dk/kennet/galleri/in ... 6&page=all
det bliver en rigtig sjov polo
200 hk i en lille bil det rykker
jeg byggede os turbo på min polo 6N 1.4 16V
dog endte jeg med at sælge kittet igen efter lidt til ham her:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27994 <. billeder af bilen
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2540 <- opbygningen
han har taget billeder af det da han monterede det på hans polo.
og her er der billeder fra da jeg byggede det:
http://www.gimming.dk/kennet/galleri/in ... 6&page=all
det bliver en rigtig sjov polo
-
Lasse H. Jensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19
-
Lasse H. Jensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19
-
Lasse H. Jensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19
Lasse H. Jensen skrev:jeg har bestilt nogle nye dyser samt den map sensor samt tænkt mig at få chippet motorstyringen. jeg har også tænkt mig at kompensere med en mere toppakning således jeg får et kompressionsforhold på ca. 9,5 : 1. Tror i den ville være muligt at opnå et tryk på 0,7 bar med disse ændringer ?
burde det ikke være muligt ?
Ibiza 1.4 16v 100 HK
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Lasse H. Jensen skrev:Lasse H. Jensen skrev:jeg har bestilt nogle nye dyser samt den map sensor samt tænkt mig at få chippet motorstyringen. jeg har også tænkt mig at kompensere med en mere toppakning således jeg får et kompressionsforhold på ca. 9,5 : 1. Tror i den ville være muligt at opnå et tryk på 0,7 bar med disse ændringer ?
burde det ikke være muligt ?
Vi svarer det bedste vi ved, du behøver ikke stille det samme spørgsmål flere gange på så kort tid.
Men ham i poloen kørte mellemlægsplade og 2 toppakninger, men han kunne så også køre noget ganske alvorligt tryk.
Mit bud er at du nok havner på 0,6-0,7, men hvorfor er du så hooked på at nå 0,7 bar? Hvad med at se hvad den kan komme til at yde?
Har du ringet til RH og hørt hvad de siger? De har trodsalt en hel del ekspertise på området.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Lasse H. Jensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19
okay... det var heller ikke min mening at presse på. men troede mit spørgmål var blevet overset, da der var kommet indlæg som ikke besvarede mit spørgsmål.
jeg har lige fået et godt tilbud på en MegaSquirt, så regner med at bruge den istedet for en chip. Det behøver nødvendigvis heller ikke være 0,7 bar... troede bare jeg var ved at nå overkanten, over hvad min motor kan holde til uden, at skal til at skifte stempler, plejlstænger og lejer osv. Derfor skulle jeg lige hører hvad i mente ville være realistisk inden jeg gik igang, således jeg har noget at forholde mig til.
men tak for svaret...
jeg har lige fået et godt tilbud på en MegaSquirt, så regner med at bruge den istedet for en chip. Det behøver nødvendigvis heller ikke være 0,7 bar... troede bare jeg var ved at nå overkanten, over hvad min motor kan holde til uden, at skal til at skifte stempler, plejlstænger og lejer osv. Derfor skulle jeg lige hører hvad i mente ville være realistisk inden jeg gik igang, således jeg har noget at forholde mig til.
men tak for svaret...
Ibiza 1.4 16v 100 HK