Knastprofiler - Turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#41 Indlæg af lqs »

dia indsug ventiler=små=standard
boring/slag=standard=meget kortslaget=2000ccm....plus korte stænger
komp=meget lav=nok ca 7-1
turbo=kineser T70=halvstor=2000kr!
ladetryk=ca 2.3bar=3.3ab
omslebet standard knast=max ydelse ved ca 6000rpm=ca 470hk på tryk allene
rally knast=mere topydelse lidt højere oppe i rpm..... ikke nem at køre=meget spin=uhuggeligt meget spin sammen med gas...måske tæt på 700hk??=hvis greb= bøjede stænger!
ikke noget der egentlig rigtig har min interrese mere. vil tror sugemotor ydelse er på 140-150hk. omdrejningsbegrænser ved 7400rpm. gammet jern, men meget stærk motor. særlig i forhold til pengene. det er standard det hele på nær oliepumpe, oliesprøjtdyser og stempler. alt andet i motor er standard. noget at det blot lavet lidt om. MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#42 Indlæg af lqs »

disse oplysninger gælder ren 95oktan alm benzin. med andet brændstof kunne man køre mere tryk/tænding=højere ydelse.... med slirekobling eller konverter kunne man køre vildere knast=mere ydelse...
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#43 Indlæg af JPP »

lqs skrev:dia indsug ventiler=små=standard
boring/slag=standard=meget kortslaget=2000ccm....plus korte stænger
komp=meget lav=nok ca 7-1
turbo=kineser T70=halvstor=2000kr!
ladetryk=ca 2.3bar=3.3ab
omslebet standard knast=max ydelse ved ca 6000rpm=ca 470hk på tryk allene
rally knast=mere topydelse lidt højere oppe i rpm..... ikke nem at køre=meget spin=uhuggeligt meget spin sammen med gas...måske tæt på 700hk??=hvis greb= bøjede stænger!
ikke noget der egentlig rigtig har min interrese mere. vil tror sugemotor ydelse er på 140-150hk. omdrejningsbegrænser ved 7400rpm. gammet jern, men meget stærk motor. særlig i forhold til pengene. det er standard det hele på nær oliepumpe, oliesprøjtdyser og stempler. alt andet i motor er standard. noget at det blot lavet lidt om. MVH søren


Ok tak :)
Ved du hvad løft rally knasten havde og gerne duration?

T70 var det omkring de 4000rpm den satte ind eller..?

Fandt lidt data på standard motor:
90.8mm bore and 76.95mm stroke (meget overkvadratisk)
Standard valves are 42mm inlet and 36mm exhaust (her mulighed for op til 46mm inlet valve)
Besvar