Side 5 af 5

: 08 sep 2007, 21:00
af Lars PH
det kan godt være det er et dumt spørgsmål men hva kan det være det ser ud til at skaden er størst ved indsugnings ventielen

: 08 sep 2007, 21:25
af K-FINN
Tror det er fordi det er slynget over i den side...
Det er kun i cyl. 2 og 3, på den måde udstødnings manifol er udformet, er der faktisk ret nem adgang fra turbo baglæns op i cyl.

: 08 sep 2007, 21:47
af HenrikGM
Finn T Pedersen skrev:Tror det er fordi det er slynget over i den side...
Det er kun i cyl. 2 og 3, på den måde udstødnings manifol er udformet, er der faktisk ret nem adgang fra turbo baglæns op i cyl.


Kan man ikke montere en kontraventil, så det lort ikke render tilbage??
:grin:

Hvis man fysisk kan _SE_ keramikstumper nedgravet i aluet, så vil jeg give dig ret Finn. Hvordan ved du i øvrigt at det er keramik fra hjulet? har du prøvet at slibe på det?

: 08 sep 2007, 21:58
af K-FINN
HenrikGM skrev:
Finn T Pedersen skrev:Tror det er fordi det er slynget over i den side...
Det er kun i cyl. 2 og 3, på den måde udstødnings manifol er udformet, er der faktisk ret nem adgang fra turbo baglæns op i cyl.


Kan man ikke montere en kontraventil, så det lort ikke render tilbage??
:grin:

Hvis man fysisk kan _SE_ keramikstumper nedgravet i aluet, så vil jeg give dig ret Finn. Hvordan ved du i øvrigt at det er keramik fra hjulet? har du prøvet at slibe på det?


:grin: jo montere sådan en klapventil....
Markus siger det er keramik stumper der er boret i stempel og top, har det kun fra ham.
Han er rimelig inde i det, så tror på hvad han siger...

: 09 sep 2007, 02:26
af vognbjerg
offtopic.. ??

der er en hel del uoprettede tråde hvis i mangler en ??



:mrgreen:

: 09 sep 2007, 09:20
af K-FINN
vognbjerg skrev:offtopic.. ??

der er en hel del uoprettede tråde hvis i mangler en ??



:mrgreen:


Sorry :wink:

: 09 sep 2007, 10:21
af møffe
vognbjerg skrev:yessir..
rom blev ikke drukket på een dag..

PT står jeg stadig med STD. motor.. men 3 af slagsen..

så planen er egentligt at smide turbo på bilen og får det hele til at fungere ved lav tryk... på std. motor dog med stål pakning osv.. inden for kort tid også med MS
vinteren over vil jeg så bygge en motor med stempler osv.. (go ting at have i en motor)

jae.. bøvlet måde at gøre ting på... men hvem har sagt jeg var simpel.. :damn:

og..

i kan ligeså godt spare jer at reklamere for garret osv..

havde jeg tænkt mig at betale fuld pris for alt hva jeg rør ved for at det skal være perfekt, havde jeg nok også booket en lækker luder istedetfor at ende op med kranen ... :grin:


men!!

hva kan jeg forvente hvis jeg smidder en t60 på ? har lidt svært ved at genemskue hva for udstødningshus der sidder på hvilket jo vel er rimelig afgørende for hvor når ladetrykket kommer.. ?
hvis du kikker på fks så har dalle en 2,3motor tilsalg. den ville vær perfekt til dit projekt. den køre std 9,6:1 i komp. du skal dog selv designe noget til indmanifold men mon det er noget problem. ellers er der jo 2,3 8V vejen. jeg har en TT ud manifold på hånende. altså ud manifolden fra et af de orginale turbo-tecnics systemer. den er lavet til en T25flance. jeg kan godt forhøre mig hvis det er. men ellers så ser din fremgangs metode ikke helt dum ud. en std dohc klare ca 0,7-1 bar på std indmad. alt efter hvor god du er til at styre benz mængde/blanding.

btw. sjovt at moderator kun sletter/flytter i tråde som vedkommende ikke selv deltager i???? :reading: