Side 5 af 5

: 02 mar 2007, 23:53
af bemmer
Morten VJ skrev:
Runesm skrev:Det faktisk rigtigt. Jeg gik fra sug til tryk med 0,8 bar for ca 5000 kr, det har givet mig 77% flere heste, eller 77hk oven i hatten.

Det er ca 65 kr pr hestekræft.


Jubii en billig tuning :roll:

Og min kommer til at koste ca. 1000 kr pr. hest.

Men så behøver jeg tilgændgæld ikke at være nervøs overfor at bruge alle heste, som jeg vil, og i det tidsrum jeg vil.
Hvis jeg havde været meget m hurtig med en stor turbo, og pengepung.
Kunne jeg have pralet af 20 kr pr hest. men hvor længe havde det kunne holde :?: :?:

Som jeg læser det er der nogen der glemmer transmission-undervogn, og bremser i dette regnstykke.
Men det er kun min mening.

MVH

Morten


Det tror jeg, du har ganske ret i Morten.
Jeg tror også, man har tendens til at glemme arbejdslønnen.
Man skeler heller ikke til om det er nyt, brugt eller om det virker, bare det er billigt. :)

Bemmer

: 03 mar 2007, 10:32
af klyfax
Morten VJ skrev:
Runesm skrev:Det faktisk rigtigt. Jeg gik fra sug til tryk med 0,8 bar for ca 5000 kr, det har givet mig 77% flere heste, eller 77hk oven i hatten.

Det er ca 65 kr pr hestekræft.


Jubii en billig tuning :roll:

Og min kommer til at koste ca. 1000 kr pr. hest.

Men så behøver jeg tilgændgæld ikke at være nervøs overfor at bruge alle heste, som jeg vil, og i det tidsrum jeg vil.
Hvis jeg havde været meget m hurtig med en stor turbo, og pengepung.
Kunne jeg have pralet af 20 kr pr hest. men hvor længe havde det kunne holde :?: :?:

Som jeg læser det er der nogen der glemmer transmission-undervogn, og bremser i dette regnstykke.
Men det er kun min mening.

MVH

Morten


Hmm jeg vil så godt nøjes med at bruge mine heste i et mindre stykke tid til 100kr HK end at jeg ville have lov til at teste topfart for 1000kr HK.

Hmm Morten, hvis vi tager min starlet, født med 1.0, ilagt 1.5 turbo og tunet til 204 HK.

Jeg har i alt smidt 30k efter den, men så er den også uden rust, ny lakeret, alle bremse dele udskiftet, opgradere bremser foran, ny undervogn, sænkings fjedre.

Det 147 kr per HK, 75% tun på turbo motoren. Eller 370% tun fra standard da den blev hentet i tyskland. Køre som underskriften også siger, for 3 år i træk på standard indmad.
Der er blevet skiftet 1 stempel og 1 krumtap for 1 år siden, jeg har så tætnet hele motoren nu. Samlet rep. pris på motor. 3k.

: 03 mar 2007, 11:38
af K-FINN
klyfax skrev:
Morten VJ skrev:
Runesm skrev:Det faktisk rigtigt. Jeg gik fra sug til tryk med 0,8 bar for ca 5000 kr, det har givet mig 77% flere heste, eller 77hk oven i hatten.

Det er ca 65 kr pr hestekræft.


Jubii en billig tuning :roll:

Og min kommer til at koste ca. 1000 kr pr. hest.

Men så behøver jeg tilgændgæld ikke at være nervøs overfor at bruge alle heste, som jeg vil, og i det tidsrum jeg vil.
Hvis jeg havde været meget m hurtig med en stor turbo, og pengepung.
Kunne jeg have pralet af 20 kr pr hest. men hvor længe havde det kunne holde :?: :?:

Som jeg læser det er der nogen der glemmer transmission-undervogn, og bremser i dette regnstykke.
Men det er kun min mening.

MVH

Morten


Hmm jeg vil så godt nøjes med at bruge mine heste i et mindre stykke tid til 100kr HK end at jeg ville have lov til at teste topfart for 1000kr HK.

Hmm Morten, hvis vi tager min starlet, født med 1.0, ilagt 1.5 turbo og tunet til 204 HK.

Jeg har i alt smidt 30k efter den, men så er den også uden rust, ny lakeret, alle bremse dele udskiftet, opgradere bremser foran, ny undervogn, sænkings fjedre.

Det 147 kr per HK, 75% tun på turbo motoren. Eller 370% tun fra standard da den blev hentet i tyskland. Køre som underskriften også siger, for 3 år i træk på standard indmad.
Der er blevet skiftet 1 stempel og 1 krumtap for 1 år siden, jeg har så tætnet hele motoren nu. Samlet rep. pris på motor. 3k.


Hvem har skiftet krumptap i den??

: 03 mar 2007, 15:04
af klyfax
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hvem har skiftet krumptap i den??


Hmm ja hvem var det nu det var? Utroligt at du ikke engang kan huske det... :D

: 09 mar 2007, 02:46
af bemmer
klyfax skrev:Hmm jeg vil så godt nøjes med at bruge mine heste i et mindre stykke tid til 100kr HK end at jeg ville have lov til at teste topfart for 1000kr HK.

Hmm Morten, hvis vi tager min starlet, født med 1.0, ilagt 1.5 turbo og tunet til 204 HK.

Jeg har i alt smidt 30k efter den, men så er den også uden rust, ny lakeret, alle bremse dele udskiftet, opgradere bremser foran, ny undervogn, sænkings fjedre.

Det 147 kr per HK, 75% tun på turbo motoren. Eller 370% tun fra standard da den blev hentet i tyskland. Køre som underskriften også siger, for 3 år i træk på standard indmad.
Der er blevet skiftet 1 stempel og 1 krumtap for 1 år siden, jeg har så tætnet hele motoren nu. Samlet rep. pris på motor. 3k.


Det er jo fint med kun 150 kr/hk.
Er det kun for at accelerere lidt fra tid til anden, kommer man langt med 30k for noget NOS.
Der er mange måder at gøre det på og der er ingen måde, som er den rigtige.
Det er helt fint, man går til ophuggeren og finde noget kasseret sager fra en SAAB turbo fra først i firserne og skrue det på sin SAAB, men det kan ham i f.eks Vectra'en ikke.

Det er nok mere vigtigt, man ikke tror, man kan få sølvræv for en femmer.

Springer man over, hvor gærdet er lavest, skal man jo bare være klar over, hvad det kan få af følgeskader. Her tænker jeg på, hvad forkert blandingsforhold og tændingstidspunkt, som mange gange er resultatet af billige hk, kan lave.

Bemmer