Thomas - Clio skrev:ok, men så er min efterlysning nok ikke feset ind på lystavlen. Selvfølgelig er det jo logisk at en styring der virker 100% ikke kan virke 110 % (med mindre det er Toyota

). Derfor skal der jo også andre justeringer til for at for flere hk, men hvis ikke man kan ændre CHIPPEN/ECUen er det jo ikke altid det giver noget at juster på
f.eks. ladetrykket. Det som jeg efterlyser er ganske simpel uden ret meget diskution, om hvad div folks har hentet ved at monter og juster f.eks med MS.
Jeg ser mmange inlæg hvor folk skriver de har brugt 14 dag på at juster bil ind. På det tidspunkt hvor man start har man et antal HK og til slut har man vel forhåbeligt et andet HK, og det jeg jeg efterspørger, og vil da også at det var det JOKER skrev i starten at indlæget.
Ok....Jeg mener ikke helt det her giver mening ifht det du skriver, men here goes:
tryk
1,6liter, 140hk før, +350 efter.(målte på uafhængigt felt, del ombygninger)
1,8liter, 130hk før, 346hk efter(målte på uafhængt felt, del ombygninger)
2,1liter, 146hk før, 210hk efter,(målte absolut eneste ændring var MS, men OEM styring var noget lort. Skulle have haft 160 på OEM)
sug:
1,8liter, 136hk før, 189 bagefter.Motor meget tuningsvenlig, kun knaster og gasspjæld.
1,8liter, 108hk originalt, 235hk efter. Banemotor(SSC)
1,8liter, 112hk originalt, 208hk efter, Gademotor, men mange dyre stumper.
Var det sådan noget du efterlyste?
Husk der kun i eet tilfælde ikke er tale om at der er lavet mange ændringer på grundmotoren.