Side 5 af 7

: 06 jan 2005, 16:45
af mh
HenrikGM skrev: og bla. solens ladetid afgør dette.


ALTSÅ DRENGE HVIS I VIL HAVE MERE GNIST PÅ TÆNDRØRET.... PIL KØLERKLAPPEN AF SÅ SOLEN KAN SKINNE IND :lol: :lol: :lol:

hehe kunne ikke nære mig henrik :wink:

: 06 jan 2005, 20:19
af s@g
Yugo Turbo skrev:att henrik gm

Ja jeg kan godt se at det for andre ku se sådan ud nu du siger det. det var nu mere ment som en lille salgs joke til søren...

Men du har ret. rør med tre elektroder, tænder ikke på alle elektroder på en gang, mem derimod kun på den med kortest elektrodegab. når så denne er blevet slidt, vil gnisten automatisk flytte sig over til den elektrode der efter slidet er blevet det korteste spring for gnisten...

af det kan vi udlede at gnister er dovne!!! :wink:


Strøm løber ALTID den korteste vej :!: :idea:

: 06 jan 2005, 20:19
af Havneren
Anonymous skrev:
Havneren skrev:Nu stærkere gnist nu bedere :wink: .

Dette er den konklusion jeg kan drage af at læse tråden :lol: .

v/h christian


Hvad så med de tændrør der ikke har en stift men en "ring" uden om istedet ? Hvor tænder den ? :roll:


Et tændrør vil jo altid have EN eller ANDEN form for ellektroder hvor gnisten kan springe. Det må der også være på det du omtaler der...

v/h christian

: 06 jan 2005, 20:23
af lqs
ja en eller anden form for side elektrode... i dette tilfælde en hel ring! hvor gnisten springer hvor den har næmmest ved det... ikke nødvengigvis hvor afstand er kortest! MVH. søren

: 06 jan 2005, 20:30
af s@g
Anonymous skrev:Hvad så med de tændrør der ikke har en stift men en "ring" uden om istedet ? Hvor tænder den ? :roll:



Billede

: 06 jan 2005, 21:19
af HenrikGM
tinasmartin skrev:
HenrikGM skrev: og bla. solens ladetid afgør dette.


ALTSÅ DRENGE HVIS I VIL HAVE MERE GNIST PÅ TÆNDRØRET.... PIL KØLERKLAPPEN AF SÅ SOLEN KAN SKINNE IND :lol: :lol: :lol:

hehe kunne ikke nære mig henrik :wink:


Tja....low battery på mit keyboard...;-)

: 06 jan 2005, 21:42
af Transitfar
HenrikGM skrev:Tja....low battery på mit keyboard...;-)

No problemo...
Bare kontroller ladelampen.....
Det _kan_ skyldes flere ting, men almindeligvis er det et tegn på, at dit batteri ikke kan levere strøm nok, og her er der igen flere fejlmuligheder:
Enten er dit batteri "faldet sammen", eller også bliver der simpelthen ikke ladet strøm på batteriet mere.....

Jeg plejer at kontrollere ladelampen: Den SKAL lyse ved "tænding" (sammen med olietrykslampen), og den skal slukke HELT når motoren er startet.
Er dette i orden, så kontrolleres at vægtfylden i batteriets 6 celler er rimeligt ens, her får man også at vide om batteriet er opladet... Er disse ting i orden, så må du igang med et voltmeter og en "lille-hjælper". Dette skulle gerne afsløre evt. defekte forbindelser, jeg plejer lige at "rykke" let i de "store" forbindelser først (vupti-hov, en løs batteripolsko??? ).

Sorry for spam...

: 06 jan 2005, 21:51
af HenrikGM
Så er det officielt....Kæden er spunget af, og har ramt nogen i hovedet. Tydeligtvis med en del skade til følge. :shock:

Chain_OFF.avi....

:wink:

: 06 jan 2005, 23:10
af Morten VJ
For at hægte kæden på igen.
Jeg oplevede tændings udsættere ved maks tryk, og efter jeg skiftede ti megaspole nr. 1 har jeg ikke problemet længere :?

Jeg har oplevet det samme og efter at have skiftet til ny original spole har jeg ikke problemet længere :? :? ( egen oplevelse)

Det jeg har lært er at tændspændingen er højest ved meget magre blandinger, og lavest ved fede blandinger, så hvis vi har et velfungerende standart elektronisk tændings anlæg der kan give 45.000 volt i tændspænding, og man har udsættere ved fed blanding, så er det brændtiden det er galt med, og dermed spolen.
Mindre spænding flere ampere, og længere gnist tid, såddan som jeg ser det.

MSD er et stort navn i USA men deres tændings anlæg blev i første omgang udviklet til at brænde magre blandinger af.
At deres dragracing systemer virker, er der ingen tvivl om, men se lige på tændingsmodulet, det er større end et højhus, og dermed i stand til at overflytte de mange ampere til spolen, hvilket et standart modul ikke er i stand til.

Jeg er selv meget interesseret i SAABS tændings modul, for at kunne magre mere ud, da jeg er nået grænsen med mit system.

Morten

: 06 jan 2005, 23:25
af møffe
så vidt jeg har forstået fra en kammi med en højspændings spole på hans cossie..

man skal passe på sine tændrør for de brænder ud nogetfør end normal..

og lige en tilføjelse. efter sigende skulle en pug 406 køre med en højspændingstændspole...