Performance tændspole

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mh
Mester Medlem
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#41 Indlæg af mh »

HenrikGM skrev: og bla. solens ladetid afgør dette.

ALTSÅ DRENGE HVIS I VIL HAVE MERE GNIST PÅ TÆNDRØRET.... PIL KØLERKLAPPEN AF SÅ SOLEN KAN SKINNE IND :lol: :lol: :lol:

hehe kunne ikke nære mig henrik :wink:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
s@g
Mester Medlem
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#42 Indlæg af s@g »

Yugo Turbo skrev:att henrik gm

Ja jeg kan godt se at det for andre ku se sådan ud nu du siger det. det var nu mere ment som en lille salgs joke til søren...

Men du har ret. rør med tre elektroder, tænder ikke på alle elektroder på en gang, mem derimod kun på den med kortest elektrodegab. når så denne er blevet slidt, vil gnisten automatisk flytte sig over til den elektrode der efter slidet er blevet det korteste spring for gnisten...

af det kan vi udlede at gnister er dovne!!! :wink:

Strøm løber ALTID den korteste vej :!: :idea:
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Havneren
Mester Medlem

#43 Indlæg af Havneren »

Anonymous skrev:
Havneren skrev:Nu stærkere gnist nu bedere :wink: .

Dette er den konklusion jeg kan drage af at læse tråden :lol: .

v/h christian

Hvad så med de tændrør der ikke har en stift men en "ring" uden om istedet ? Hvor tænder den ? :roll:

Et tændrør vil jo altid have EN eller ANDEN form for ellektroder hvor gnisten kan springe. Det må der også være på det du omtaler der...

v/h christian
lqs
Mester Medlem

#44 Indlæg af lqs »

ja en eller anden form for side elektrode... i dette tilfælde en hel ring! hvor gnisten springer hvor den har næmmest ved det... ikke nødvengigvis hvor afstand er kortest! MVH. søren
s@g
Mester Medlem
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#45 Indlæg af s@g »

Anonymous skrev:Hvad så med de tændrør der ikke har en stift men en "ring" uden om istedet ? Hvor tænder den ? :roll:

Billede
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#46 Indlæg af HenrikGM »

tinasmartin skrev:
HenrikGM skrev: og bla. solens ladetid afgør dette.

ALTSÅ DRENGE HVIS I VIL HAVE MERE GNIST PÅ TÆNDRØRET.... PIL KØLERKLAPPEN AF SÅ SOLEN KAN SKINNE IND :lol: :lol: :lol:

hehe kunne ikke nære mig henrik :wink:

Tja....low battery på mit keyboard...;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#47 Indlæg af Transitfar »

HenrikGM skrev:Tja....low battery på mit keyboard...;-)

No problemo...
Bare kontroller ladelampen.....
Det _kan_ skyldes flere ting, men almindeligvis er det et tegn på, at dit batteri ikke kan levere strøm nok, og her er der igen flere fejlmuligheder:
Enten er dit batteri "faldet sammen", eller også bliver der simpelthen ikke ladet strøm på batteriet mere.....

Jeg plejer at kontrollere ladelampen: Den SKAL lyse ved "tænding" (sammen med olietrykslampen), og den skal slukke HELT når motoren er startet.
Er dette i orden, så kontrolleres at vægtfylden i batteriets 6 celler er rimeligt ens, her får man også at vide om batteriet er opladet... Er disse ting i orden, så må du igang med et voltmeter og en "lille-hjælper". Dette skulle gerne afsløre evt. defekte forbindelser, jeg plejer lige at "rykke" let i de "store" forbindelser først (vupti-hov, en løs batteripolsko??? ).

Sorry for spam...
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#48 Indlæg af HenrikGM »

Så er det officielt....Kæden er spunget af, og har ramt nogen i hovedet. Tydeligtvis med en del skade til følge. :shock:

Chain_OFF.avi....

:wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#49 Indlæg af Morten VJ »

For at hægte kæden på igen.
Jeg oplevede tændings udsættere ved maks tryk, og efter jeg skiftede ti megaspole nr. 1 har jeg ikke problemet længere :?

Jeg har oplevet det samme og efter at have skiftet til ny original spole har jeg ikke problemet længere :? :? ( egen oplevelse)

Det jeg har lært er at tændspændingen er højest ved meget magre blandinger, og lavest ved fede blandinger, så hvis vi har et velfungerende standart elektronisk tændings anlæg der kan give 45.000 volt i tændspænding, og man har udsættere ved fed blanding, så er det brændtiden det er galt med, og dermed spolen.
Mindre spænding flere ampere, og længere gnist tid, såddan som jeg ser det.

MSD er et stort navn i USA men deres tændings anlæg blev i første omgang udviklet til at brænde magre blandinger af.
At deres dragracing systemer virker, er der ingen tvivl om, men se lige på tændingsmodulet, det er større end et højhus, og dermed i stand til at overflytte de mange ampere til spolen, hvilket et standart modul ikke er i stand til.

Jeg er selv meget interesseret i SAABS tændings modul, for at kunne magre mere ud, da jeg er nået grænsen med mit system.

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
møffe
Mester Medlem
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#50 Indlæg af møffe »

så vidt jeg har forstået fra en kammi med en højspændings spole på hans cossie..

man skal passe på sine tændrør for de brænder ud nogetfør end normal..

og lige en tilføjelse. efter sigende skulle en pug 406 køre med en højspændingstændspole...
Besvar