10sekunders biler i DK, må de køre og hvor?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#301 Indlæg af Ravnen »

Havneren skrev:
Ravnen skrev:Ikke død - i dvale, om snart eksplomderer det hele igen, så bare vent...


Hehe Ravn - Det tror jeg ikke. Tror folk har indset at det ingen steder fører hen. Der er ganske enkelt for mange forskellige interesser på spil og ingen arbejder mod det samme mål.


Måske, men fordi der er enkelte der "rammer" lidt ved siden af en fælles holdning, så tror jeg stadig der er folk nok der kan blive enige om at starte et eller andet sted og så arbejde i en eller anden retning...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#302 Indlæg af HenrikGM »

horsensracing skrev:Er denne yderst spændende tråd gået død?
Er selv ved at bygge en synet streetracer til 2008, og følger spændt med.....
mvh
Morten Jønsson


Dvale, ja, død nej. Det kan dog blive nødvendigt at starte den som en ny tråd når emnet skal bringes en tand videre.

Du skulle have sadt nummerplader på din dragracebil istedet.....Den ville have kunnet køre streetrace hele 2007.

Hvad 2008 bringer er der ingen der ved.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#303 Indlæg af morten jønsson »

HenrikGM skrev:
horsensracing skrev:Er denne yderst spændende tråd gået død?
Er selv ved at bygge en synet streetracer til 2008, og følger spændt med.....
mvh
Morten Jønsson


Du skulle have sadt nummerplader på din dragracebil istedet.....Den ville have kunnet køre streetrace hele 2007.

Hvad 2008 bringer er der ingen der ved.


Den ville aldrig kunne synes...
Nu bygger jeg en ny bil til streetrace istedet - så må jeg håbe at der er steder jeg kan køre i 2008. Jeg vil jo helst køre legale løb med bare lidt beredskab, hvis nu uheldet er ude. Jeg har set hvor galt det kan gå et par gange.......
Men for satan det er ærgeligt at ALLE der arrangerer drag/streetrace i Dk IKKE kan tale/arbejde sammen. Præv at tænk hvor fedt det kunne være...
Et fællesmøde først på året, hvor man fastlagde datoer og så en form for fælles regler.
Ok - jeg ved godt at jeg drømmer... :tooth: :tooth:
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#304 Indlæg af morten jønsson »

skal måske lige sige at jeg har ændret mit brugernavn fra horsensracing til morten jønsson - for god ordens skyld.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#305 Indlæg af Ravnen »

Morten du er ikke den eneste der "drømmer", en fin detalje ved et eventuelt samarbejde imellem Drag og Streetracefolk kunne jo være at de mere "streetede" Drag folk kunne bruge et Streetrace arrangement som "træning", og samtidigt derved bidrage med penge i kassen for arrangørene. I princippet kan man gøre dette allerede i dag, hvis det ikke var for 11sek. begrænsningen, nummerplader og den underlige uskrevne regel at Drag og Street ikke kan blandes...
Ja jeg drømmer sku også...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#306 Indlæg af Hartvig »

Ravnen skrev:Morten du er ikke den eneste der "drømmer", en fin detalje ved et eventuelt samarbejde imellem Drag og Streetracefolk kunne jo være at de mere "streetede" Drag folk kunne bruge et Streetrace arrangement som "træning", og samtidigt derved bidrage med penge i kassen for arrangørene. I princippet kan man gøre dette allerede i dag, hvis det ikke var for 11sek. begrænsningen, nummerplader og den underlige uskrevne regel at Drag og Street ikke kan blandes...
Ja jeg drømmer sku også...


Det lykkedes da fint her http://www.dragbike.dk/ som afvikler blandede arrangementer i DMU regi.

Der hvor kæden hopper af for mange streetracere, er nok at dragracerne er organiseret i de 2 DASU klubber og derfor underlagt DASU's spilleregler.

/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#307 Indlæg af luske »

på holeby har de da også haft blandet streeetrace lidt med dragbiketræning ?? har er været nogle problemer med det ??(lovlighed/forsikring osv) jeg ved det ikke , men er der nogen der ved mere om hvordan så sig frem

MVH Luske
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#308 Indlæg af Hartvig »

@ Luske

Der er ikke noget lovgivningsmæssigt problem i at lade mc'er race imod biler - men der nok en relativ større risiko ved at blive ramt af en bil frem for en anden motorcykel - men som sagt - det er nok relativt.

Det som www.dragbike.dk gør er at lade biler køre imod biler og motorcykler imod motorcykler - og siden de er en DMU klub så kører bilerne i en såkaldt "testklasse" hvor de ikke præmieres.

/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#309 Indlæg af luske »

Hartvig skrev:@ Luske

Der er ikke noget lovgivningsmæssigt problem i at lade mc'er race imod biler - men der nok en relativ større risiko ved at blive ramt af en bil frem for en anden motorcykel - men som sagt - det er nok relativt.

Det som www.dragbike.dk gør er at lade biler køre imod biler og motorcykler imod motorcykler - og siden de er en DMU klub så kører bilerne i en såkaldt "testklasse" hvor de ikke præmieres.

/Hartvig


nu kørte MCerne heller ikke mod biler på holeby men i klasse for sig selv (og mener at de har kørt 1/4mile hvor bilerne kun kørte 1/8 ), men det kan vel lade sig gøre at afvikle noget lignende som du nævner med dragbike.dk ?? eller er det her som du siger at kæden ryger af for nogle streetracere , men så hvorfor ? hjelmtvang ?? for store krav til personligt sikkerhedsudstyr (handsker+dragt) ?? , det syntes jeg ikke at jeg kan gennemskue ?? (jeg er ikke selv aktiv deltager , så bær over med mig hvis jeg har overset noget helt elementært)

MVH Luske
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#310 Indlæg af audi_claus »

Forrige løb arrangeret af dragbike.dk på Sindal var egentlig afholdelse af eet af deres egne heat i DM og havde så åbnet for et begrænset antal biler (under NDCD med NDCD synsmand).
Bilerne kørte i "test-klasse" ja, men det var vist lige så meget det administrative - at de ikke også ville styre stiger for bilerne.
De deltagende biler og kørere var alle godkendte af NDCD synsmanden -
mener dog ikke det var nødvendigt med licens.
Claus
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Besvar