Keber skrev:Kan jeg lave indsugningsmanifoldet i rust frit stål
Keber
Svært at sige om du kan, men materialet er der ikke noget galt med.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
jeps... jeg har lavet en i rustfri.... ingen probs der... bare du kan finde ud af svejse i det..... og helst med bag gas.... min blev lavet med materiale tykkelse på 1.5-2mm.....
Det ser jo legende let ud at lave sådan en men er der nogle mål eller specifikationer man SKAL overholde? Ellers kunne det da være sjovere at bygge en selv.... Det meste er af plastik i sådan en lille legetøjs bil som min så skal alligevel ha fat i noget andet hvis jeg skal have tryk på bilen.
Hvorfor tror du ikke det fiberplast din manifold er lavet af kan holde ?..... har du nogensinde forsøgt at sprænge en cola flaske med en kompressor..... for det kan man nemlig ikke selv med 10 bar holder den.... så med 0.5-1.5 bar skal din manifold nok hold.... jeg køre selv med 0.8 bar på en plast manifold
Ved jeg faktisk heller ikke, men er bare noget jeg har ladet mig fortælle. Det skulle være bedre med indsugningen fra en Rallye mk1 som er i Alu. Men man kan da altid prøve med det originale
skal et plenum kammer være rundt?
Kan det ikke være en firkantet "kasse".
Og hvad er jeres bud på et optimalt plaseret gasspjæld?
Mener før jeg har læst i et gik-turbo katalog at det var i midten af plenum og ikke som man så ofte ser i "enden" af plenum.