Side 4 af 4
: 22 sep 2004, 19:25
af Transitfar
Er det ikke bare krumtapakslen fra den 1,8 CVH, som en overgang lå i Sierraen...

???
: 23 sep 2004, 15:49
af Minilars
Jo det er fuldt ud korrekt...
og jeg ved at der er et firma i USA der sælger dem.. det som freddy og bruno køber dem af.. det hedder noget i retningen af:
Chrankshaft rebuilders. inc
og der er pænt pæne... de ser HELT nye ud...
men firmaet lever jo også af det...
Men hvis i kender nogle andre steder man kan få dem vil jeg da meget gerne vide det...
: 23 sep 2004, 17:26
af Transitfar
Hvad er prisen i USA?????
Har du evt undersøgt en pris hos Ford

?
Eller spurgt autoophuggerne, om der skulle ligge en motor fra en død Sierra et eller andet sted??? Motorkoderne er R6 for en 1,8 CVH CFI (monopoint indsprøjt) eller R2 for en 1,8 CVH karburatormodel....
: 23 sep 2004, 19:15
af Minilars
man kan også købe den hos Bruno hansen.. der koster den 3500+ moms.
han køber dem så igennem freddys carparts. Det er også freddy som laver alle de 1,9 motore som bruno sælger.. ifølge mine upålidelige kilder...
så det er åbenbart kun freddy der ved hvor og hvordan man bestiller de krumbasser hjem..
men.. man kan altså godt købe den løs hos Bruno..
og spørge ford??? det tør jeg ikke..
jeg er bange for at få et hjertestop når de fortæller mig prisen..

: 24 sep 2004, 09:18
af CABRST
: 26 sep 2004, 21:43
af Minilars
pænt link og pæne priser
: 07 okt 2004, 22:14
af skou
ang for varm RST :
har i set det nye Vmax der kom med posten idag... der står problemet omtalt i "garagen"
for lidt luft ind til køleren... eller for varm om i vil.. , det "nemmeste" var at afskærme omkring køler/IC sådan at luften der kommer ind af fronten SKAL ind igennem køleren istedet for at suse over-under eller ved siden af den istedet...
en anden ting var at isolere indsugnings røret der går op over motoren sådan at det ikke bliver udsat for varmestråling..
: 07 okt 2004, 22:34
af mh
skou skrev:ang for varm RST :
har i set det nye Vmax der kom med posten idag... der står problemet omtalt i "garagen"
for lidt luft ind til køleren... eller for varm om i vil.. , det "nemmeste" var at afskærme omkring køler/IC sådan at luften der kommer ind af fronten SKAL ind igennem køleren istedet for at suse over-under eller ved siden af den istedet...
en anden ting var at isolere indsugnings røret der går op over motoren sådan at det ikke bliver udsat for varmestråling..
det er bare ikke det der er problemmet i 9 ud af 10 gange med rst de har ikke haft disse problemmer fra nye så det er som regel kun efter at børge bonderøv har haft fingre i den at det går galt (der skal ikke så meget til)
: 08 okt 2004, 16:13
af skou
i dette tilfælde de omtaler i vmax så har jeg forstået det sådan at IC'en er blevet STØRRE og flyttet ud foran køleren... i den sammenhæng vil jeg mene det er ret relevant...
men ellers hvis det blot er en IC der sidder hvor den originale gjorde så nej..